AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
523

Hur ska huven sitta?

När jag köpte min e30 så satt inte huven fast och jag vet inte riktigt hur allt ska sitta. Jag vet hur de mesta ska sitta (gasdämpare och nån arm av nån slag) sen är det 2 fästen i mitten. Men sen är det 2 st avlånga metallbitar som är ca 1 dm långa med några hål i som låg löst. Hur ska dom sitta och vad är dom till för? En kompis sa att han trodde att det hade nåt med öppningen att göra. Någon som vet?
dessa metallbitar du pratar om, är det dom med varsitt svart plasthjul på ? isf så skall dom sitta i bakkant på huven, i motorrummets bakkant nära torpeden har du en "styrskena" på var sida, plasthjulen skall ner i dessa skåror för att huven skall komma rätt när man stänger den, när du sen öppnar huven så åker huven fram och du får lyfta upp den ur dom skårorna...

nu vet jag inte vilka fästen du pratar om, men eftersom du pratar om huven så förutsätter jag att det är dessa, då det inte finns så mycket annat att välja på!

har skickat en bild ur etk'n till dig som visar hur det hela funkar, säg till om du behöver fler bilder på någonting!

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.