|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar hur mång det är som förstört sin ekonomi för år framöver på dessa vrak....750 är en bil för den som har råd att serva och gärna kan meka lite själv, eller har kontakter inom bilbranchen. Att köpa en 750 för 10.000:- och tro att man gör en bra affär....Har man tur så går det kanske vägen i några månader, sedan så kan man gå till banken och låna -BIG TIME!! Många nollor....... |
|
|
Tyvärr så tror jag marknaden för den utmärkta 750/E38, se: Länk förstörs av misskötta lik av vad som en gång var stolta 750/E32-vagnar. Det är dessa lik som går för typ 10.000 men som kräver "lite småfix"... Jag kan mycket väl tänka mig att köpa en 750/E38, det är rentav troligt att jag gör det, då denna har den vad det verkar rent förträffliga M73 motorn. Förträfflig då dess styrsystem förefaller vara kraftigt förbättrat jämfört med det till M70 som sitter i 750/E32. Tittar man lite på trådarna här är det fullt av M70 styrsystemkrångel men jag kan inte påminna mig ha sett en enda motsvarande tråd, eller ens ett inlägg, om krångel med M73. Rätta mig gärna! Så det finns två _helt_ olika 750!!! Och en 750/E38 tycker jag, för att återknyta till rubriken, verkar vara en riktigt god idé att köpa. Jag anser också att BMW gjorde ett misstag att behålla 750-namet över modellskiftet E32->E38 då de är så helt olika bilar. Men man har lärt sig det för E38->E65 där 740->745 och 750->760, fast 735->735 men det är nog viktigare att signalera förnyelse över generationsskiften i toppen av modelltrappan. Mvh Björn |
|
750iAL |
men herregud va det e fel på 750 jämt o ständigt.... har man gett 10 laxar så e det ju för 17 försumm bara pengar.. bara skrota bilen om den ställer till för mkt motorproblem....elfel går att fixa med lite tålamod lödkolv o en ELFA katalog:-) 10 000 e ju billigt även om den bara håller i ett halvår.. får ju tänka lite på att det e gammla bilar vi talar om o inte nya prestandavagnar..... tänk en 88 eller 90:a..på den tiden va ju 750 rena hightech vagnen ..idag e tekniken gamml o många runt hörnet verkstäder kan dessa bilar oxo.... behöver inte kosta 20 000:- för att byta trågpackningar o insug eller ventilkåpspackningar.. för 10 000 får man ju det man betalar för..en gammal bil helt enkelt...köp en volvo om du vill laga billigt...men hur kul e det med volvo..;-) |
| den hade haft 2 ägare sa han också, jag var å kika på den idag ingen rost alls och motorn såg fin under huven komforten va shysst inget sprucket läder, han vill bara bli kvitt den så han slipper krypa under bilen själv och stoppa läckaget.. Om den pajar så får väl min 2:a 735a ställa upp som reservdelsbil. | |
| du där som fråga varför jag inte trimmar 745an , den är inte lika skön komfort i som en 750 och sen är det gamla karossen ej E32..Den har jag kör kanske 1 sommar med.....hehe....och där den står nu får den stå tycker jag....punka på alla däck därför gör jag inget åt den och vattenpumpen väck. | |
Paap Reeder |
... bmwkillen 740! Jag har i mitt galleri "borrbilder" för sprängkåpan underifrån så du eller vst slipper ta loss motorn. Mod i barm och en 15 mm borr samt skyddsglasögon för detta j**a aluminiumspånet så skall det nog gå bra. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.