AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
575

Varan program för dator i bilen

Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Någon som testat/använder Varan programet för att köra dator i bilen. Har tankat ner allt från hemsidan men får inte igång det i datorn.
Länk
Jag pysslar också lite med en multimedia-PC till bilen sedan i höstas, men pga hög arbetsbelastning går det rätt långsamt.
Jag har bara hunnit så långt att jag har för att testa med något har laddat hem och installerat Varan på en Mini-ITX maskin jag har på skrivbordet, men jag har inte testat den i bilen ännu.
Vad var det du inte kunde få igång med Varan? Jag hade inga direkta problem att få igång Varan, det enda jag tyckte var lite skumt var att låtarna inte dök upp i låtlistan om man bara kopierade in dem i låtdirectoryt, man behövde använda importfunktionen.

Förresten: Jag gillade inte Varans ide om att använda en extern A/D konverter på analogutgången, så jag disablade det interna ljudkortet på moderkortet och stoppade i ett M-Audio Stereophile ljudkort i en PCI slot istället. Är övetygad om att detta kommer ge en överlägsen ljudkvalite, men har som sagt inte testat ännu. Kanske i mellandagarna om det inte blir för kallt...

Mvh. /Kjell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.