|
|
|
|---|---|
whywhy99 |
Är lite less på de halvdassiga blekröda mätartavlorna, tips på vart jag kan finna nya coola? Typ de som är tillsalu på börsen. |
|
Finns ju xenon look lampor till inredningen. Blir vit/blått sken... /Johan Min bil: Länk |
|
bole |
Finns d bildlänk på dem? |
|
Problemet är att mätartavlorna (och de flesta andra lysande tavlor och reglage i BMW) är bakgrundsbelysta och det orange ljusgenomsläppliga skiktet sitter laminerat mellan andra plastlager...nästan omöjligt att separera dem åt! Att lägga ett blått färgfilter eller använda en blå lampa bakom dem resulterar i en konstig blandning mellan blått och orange....troligen någon brun nyans. Personligen tycker jag att BMW:s orange färgton är cool om man vet bakgrunden att den våglängden är exakt framtagen för att störa mörkerseendet minimalt! VW:s blå mätartavlor är t ex nästan "omöjliga" att läsa av i vissa vinklar - där har färgvalet verkligen gått ut över användarvänligheten! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
bole |
håller me iofs |
whywhy99 |
Du Johan... kolla in tavlorna som är tillsalu, vi snackar inte om några filter här, nya tavlor är det som gäller. |
bole |
whywhy99 länk mannen..länk |
|
Whywhy99, du har ju svarat på din egen fråga! De finns att köpa via annonsören på börsen.... :o)) Men att montera blå mätartavlor i en BMW....nja! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
whywhy99 |
De är till en E-30, jag har en E-46. |
whywhy99 |
Länk |
| Montera blåa mätartavlor i en BMW!!! Är ni galna! | |
whywhy99 |
Nja kan hålla med dig, jag vill ha snyggare röda. Typ Audi´s, men jag har inte fått några tips ännu. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.