AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
848

E-46 nya mätartavlor ?

whywhy99
Är lite less på de halvdassiga blekröda mätartavlorna, tips på vart jag kan finna nya coola? Typ de som är tillsalu på börsen.
Finns ju xenon look lampor till inredningen. Blir vit/blått sken...

/Johan

Min bil: Länk

bole
Finns d bildlänk på dem?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Problemet är att mätartavlorna (och de flesta andra lysande tavlor och reglage i BMW) är bakgrundsbelysta och det orange ljusgenomsläppliga skiktet sitter laminerat mellan andra plastlager...nästan omöjligt att separera dem åt!

Att lägga ett blått färgfilter eller använda en blå lampa bakom dem resulterar i en konstig blandning mellan blått och orange....troligen någon brun nyans.

Personligen tycker jag att BMW:s orange färgton är cool om man vet bakgrunden att den våglängden är exakt framtagen för att störa mörkerseendet minimalt!

VW:s blå mätartavlor är t ex nästan "omöjliga" att läsa av i vissa vinklar - där har färgvalet verkligen gått ut över användarvänligheten!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
bole
håller me iofs
whywhy99
Du Johan... kolla in tavlorna som är tillsalu, vi snackar inte om några filter här, nya tavlor är det som gäller.
bole
whywhy99 länk mannen..länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Whywhy99, du har ju svarat på din egen fråga!
De finns att köpa via annonsören på börsen.... :o))

Men att montera blå mätartavlor i en BMW....nja!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
whywhy99
De är till en E-30, jag har en E-46.
whywhy99
Länk
Montera blåa mätartavlor i en BMW!!! Är ni galna!
whywhy99
Nja kan hålla med dig, jag vill ha snyggare röda. Typ Audi´s, men jag har inte fått några tips ännu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.