|
|
|
|---|---|
| Hörde att om man åker över till polen o gör service på bilen så behöver man inte betala 1/3 del av kostnaden på en Bmw verkstad! Nu när de gick med i eu så äre samma regler som i sverige på garantin osv.. vet inte om de stä'mmer !!! Nån som vet!!! | |
|
Tjena>>> Har servat min mil nagra ganger jag varit i Warszawa hos aukt. BMW handlare, bla bytt kylarvatskan, bromsklossar, olja, luftfilter etc. Eftersom arbetskostnaden ligger pa ungefar 300-400 SEK/h hos BMW kan det lona sig att utfora service dar. Reservdelarna ar oftast nagot dyrare an hemma dock. Och standarden ar samma som hemma om inte battre. I mindre stader ar timkostnaden sakert billigare an i Warszawa men generellt ar det billigare att serva bilar har an hemma. /D |
|
| Varför skulle man göra service i Polen? För att få serviceboken stämplat med ett BMW-stämpel för billigare peng? | |
|
Och varfor inte det? Ar man val nere dar sa kan man val passa pa och serva bilen pa plats. Ser inget konstigt med det. Har sjalv stamplar i serviceboken fran BMW i Warszawa, Berlin och ser inget konstigt med det. De servas ju enligt exakt samma foreskrifter som hemma. /D |
|
|
oki, jag trodde att man bilar ändå när till Polen bara för att serva bilen.. visst, d e helt okej att göra d samtidigt om man e ändå därnere |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.