AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.366

Serice i Polen?

Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Hörde att om man åker över till polen o gör service på bilen så behöver man inte betala 1/3 del av kostnaden på en Bmw verkstad! Nu när de gick med i eu så äre samma regler som i sverige på garantin osv.. vet inte om de stä'mmer !!! Nån som vet!!!
Tjena>>> Har servat min mil nagra ganger jag varit i Warszawa hos aukt. BMW handlare, bla bytt kylarvatskan, bromsklossar, olja, luftfilter etc. Eftersom arbetskostnaden ligger pa ungefar 300-400 SEK/h hos BMW kan det lona sig att utfora service dar. Reservdelarna ar oftast nagot dyrare an hemma dock. Och standarden ar samma som hemma om inte battre. I mindre stader ar timkostnaden sakert billigare an i Warszawa men generellt ar det billigare att serva bilar har an hemma.

/D
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Varför skulle man göra service i Polen? För att få serviceboken stämplat med ett BMW-stämpel för billigare peng?
Och varfor inte det? Ar man val nere dar sa kan man val passa pa och serva bilen pa plats. Ser inget konstigt med det. Har sjalv stamplar i serviceboken fran BMW i Warszawa, Berlin och ser inget konstigt med det. De servas ju enligt exakt samma foreskrifter som hemma.

/D
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
oki, jag trodde att man bilar ändå när till Polen bara för att serva bilen..

visst, d e helt okej att göra d samtidigt om man e ändå därnere
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.