|
|
|
|---|---|
|
sköer ett billigt sätt att få hem "skrotbilar" som enbart skall användas som reservdelsbilar, undrar hur billigt man kan komma undan, alla kostnader inräknat (utom bensin och hotel) vilka fasta avgifter finns, bilen/bilarna kommer att tas in på trailer. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) | |
|
Ska du inte registrera in den i Sverige och inte köra hem den själv utan på trailer tillkommer såvitt jag vet inga kostnader alls. Se bara till att du har Fahrzeugbrief om det är tyskland som är aktuellt. /Simon |
|
|
jo det är tyskland som är aktuellt, men vad är Fahrzeugbrief? ägarbevis eller? mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
ingen som kna kommer med några mer raka svar? mvh erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
Scheckheft |
Hej JaJsEn: du får inget rakare svar än simons. Jag antar att du har trailerkostnaderna klart för dig. Det låter så på ditt första inlägg. Ingen kostnad i Tyskland bortsett från reservdelsbilen du ska köpa. Jag föreslår att du läser Importguiden för att bla förstå vad Fahrzeugbrief är och vilken betydelse Briefet har. Använd dig även av sökfunktionen för att få svar. Mvh Scheckheft |
|
OK tack så mycket. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
fzg briefet behövs inte eftersom du ändå ska skrota ner dem i delar. Men har du briefet så kan du ju se att säljaren är ägare till bilen du köper.(så att den inte är stulen) Men det behövs inga papper för att ta in den i sverige. Du får kanske problem att bli av med resterna av karossen iom att det inte finns svenska papper på den. m30 i e30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.