AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.270

Mds erfarenheter?

Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
Tänker köpa ögonlock till min bil men vet inte redigt var ifrån, nån som har testat ögonlock från mds?? de kostar 299:- sen på realcar 688:-, hur är mds ögonlock i passform?
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
Nån som vet hur mds ögonlocks passform är??

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Oftast går pris och kvalitet hand i hand. Man tycker ju ändå inte att det skulle kunna va så väldigt dålig passform på ögonlock, är ju trots allt rätt små bitar.

Har själv beställt sidokjolar från MDS men inte fått dem ännu. Verkar ha lång leveranstid.

Ögonlock kan lönas att köpa begagnade också... Billiga men bra kvalitet.
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
tyckte med det att så små bitar inte ska vara så svårt att få en bra passform på
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Dom säger att det är returrättom det inte är så bra passform
//
131
///puh
525ia m-sport -01
Jag har jobbat i en Mds butik, ögonlocken är det helt ok passform på. Men kjolar, frontspoilers u name it.. är det tyvärr sämre passform på, och det kan ta väldigt lång tid innan man får det man vill ha.
Dagens erfarenhet från MDS...

Jag beställde ögonlock den 24 april. Ringde idag för att se var de har tagit vägen. Betalade även den 24e. Jo han skulle kolla det å ringa tillbaka. Jag ringde själv tillbaka ett par timmar senare och då visar det sig att fabriken som gör dom inte gör det längre och det finns inga på lager, trots att det klart och tydligt står det på hemsidan.

Har jag bara otur eller? Det mesta jag har köpt till bilen sen jag bytte har varit problem med... Detta var dock det enda från MDS jag köpt(beställt iallafall).

///Martin
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Martin: Otroligt! Det verkar som de säger samma sak åt alla kunder! Jag beställde som sagt ett par sidokjolar nångång i höstas. (Se mitt tidigare inlägg ovan). Jag betalade också på samma gång.
Efter ca 3 månader frågade jag var grejerna är, svaret var i stil med " ojsan, vi hade totalt glömt dig".
En tid senare kommer ett mail där de säger att den modell jag beställt inte längre tillverkas. Kommer då överens med säljaren att de ska skicka mig ett annat liknande par.
Återigen väntar jag några veckor, och återigen "glömde" MDS mig. Snart dyker dock ett paket upp på posten, och visst, två stycken kjolar, precis såna som vi kommit överens om. Problemet var bara att båda två var till förarsidan, alltså två vänsterkjolar!

Nu blev jag lite smått förbannad och sa det åt säljaren. Efter mycket strulande blev hans kommentar: "Tyvärr, fabriken har skickat fel, och de tillverkar inte längre kjolarna. Jag återkommer då vi får in nya kjolar" Sen dess har jag inte hört av MDS, och kommer ALDRIG mer handla nåt av dem.

Pengarna fick jag iallafall tillbaka, och tjänade dessutom 2€ på att kursen hade ändrats... ;)
Jo han sa att jag skulle få tillbaka mina pengar imorgon. Han hade inget annat jag var intresserad av för det lågra priset som ögonlocken kostade. Jag handlar nog min frontspoiler på nått annat ställe även om det blir lite dyrare....

///Martin
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
köpte ögonlock på mds , dock till e30 men dom passade perfekt , köpte dom direkt i butiken i sthlm , dom hade på lager
Jo, här på Gotland finns ingen MDS-butik... det finns visst nån återförsäljare men dom ligger inte på nått lager så då kan man lika gärna beställa själv. Idag var ögonlocken borta från hemsidan iallafall... men mina pengar har inte kommit ännu...

///Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.