AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.945

Tips angående försäkring.

Sida 2 av 2
Oz
77
Ozz
335i - 2007
Fulingbusen >> Har man 950.- /mån så skall man inte ha en bil som kostar 15000.- i månaden i försäkring.
Köp dig en Puch Dakota :-) eller skaffa dig ett jobb!

Vad är detta om inte försäkringsbedrägeri ?
Detta anser jag är försäkringsbedrägeri i alla högsta grad.

Marbjo>> Det är möjligt med CD-skivorna, men det är principen och moralen jag är ute efter.

Ozz
netsix
Ozz
Har du nånsin jobbat svart eller lyft något bidrag som du inte varit berättigad till.

Tänkte på principen och moralen.

/netsix
fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Jag hade inbrott i min bil häromåret. De stal stereo, fast monterad biltelefon (!) samt mina CD-skivor. Jag hade 14 stycken skivor i handsfacket! Polismannen skrev i sin första rapport att jag hade haft 1 (en) skiva...
Var lite bekymrad över att jag skulle bli kallad för lögnare när jag påpekade felet, dock sade aldrig mitt försäkringsbolag något. Fick ersättning för samtliga skivor minus värdeminskningen på runt 30%.
Iofs var nog försäkringsbolaget glad att jag ville ha ett armstöd istället för telefonen...

Jag har dock en något flytande moral:
* svart jobb för lackning = helt ok
* diverse fel/ful- parkeringar = helt ok
* fortkörning = helt ok
* vita lögner = helt ok
* köper saker via företaget = helt ok

Tror ändå att jag sorteras in bland de mer normala här på forumet.

/foo <== betalar sin egen försäkring ;)
Oz
77
Ozz
335i - 2007
Netsix
Nej, jag har inte haft någon anledning.
Har alltid jobbat hårt, tjänar man mycket så får man betala mycket i skatt så enkelt är det.

Då finns det heller ingen anledning att söka bidrag.

Ozz
netsix
Ozz

Då är du en helyllekille ;)
Det jag menar är att här är det nog många som har hög moral när det gäller försäkringen, men har tex jobbat svart någongång och då undanhållit staten skatt och då tycker jag inte att det är ett dugg bättre.

/netsix
netsix
Hade alla betalt skatt hade nog inte vi haft så hög skatt i Sverige.
Jämställes med:
Hade alla varit ärliga med försäkringen så hade försäkringspremien varit lägre.

/netsix
Oz
77
Ozz
335i - 2007
Netsix.
Det är precis dit jag vill komma, att om folk börjde sköta sig med ex. försäkringarna så hade premierna gått ner, det kommer ju bara att bli ännu värre i framtiden om alla fortsätter på detta viset.

Sen kan jag inte förstå hur man vill skriva om det offentligt på ett forum som detta, jag menar att om jag inte hade rent mjöl i påsen så hade jag ju inte berättat det för alla.

Tror inte att vi kommer så mycket längre i detta ämne, jag vet var jag står och det står jag för och sen gör var och en som den vill.

Kan inte låta bli att reagera bara. //

Ozz
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ozz:)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
netsix
För att folk skall sluta fuska så krävs det av bolagen att sänka premien. Fortsätter dom bara att höja så kommer folk bara att fuska ännu mer. Man får väl ta ett förlustår. Jag tror att det är det enda sättet att få någon ordning på detta. Det är ju inte rimligt att man skall betala vad bilen är värd i försäkring per år för att man råkar vara ung. Man kan inte säga att har man inte råd skall man inte köpa en BMW, köper man en 17 år gammal bil tror man ju inte att man skall få en hutlös kostnad i försäkring.
Köper man en dyr bil så kan man ju förstå om försäkringen råkar vara dyr.

/netsix
Oz
77
Ozz
335i - 2007
När jag var 18 så kollade jag vad försäkringen skulle kosta innan jag köpte bilen i fråga. Bodde i Göteborg och valde en Opel Rekord i stället för Opel Manta som första bil, var kanonsugen på mantan men den kostade 5 ggr så mycket i försäkring som rekorden.

Jag håller absolut med dig om att försäkringarna är hutlöst dyra för unga förare. Ofta är dom betydligt bättre förare med uppkörning och teori i färskt minne än vad den berömda mormor är :-)

Som du säger, sänk premierna för alla och ta några förlustår så kanske vi får bukt på fusket, jag tycker inte heller att det är kul med höga premier även om jag har råd att betala.

Ozz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.