|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En fråga, ska bilen stå på min far om han står för försäkringen? Eller kan bilen stå på mig och bara försäkringen på honom? Hur ska man gå till väga för att komma billigt undan? Är under 24 = DYRT! Me Be M3 Wannabe! =) | |
| Jag är ganska säker på att det måste vara samma person som står som ägare och försäkringtagare. | |
|
Hallo! Säger som föregående talare... Så har jag det iaf.... |
|
| Tackar för svaren. Har oxå det så ville bara kolla så de stämmer att de måste va så. | |
|
Är HELT säker på att ägare och fsg-tagare måste vara samma person. Min kompis äger bilen, hans sambo fixade försäkringen. Han fick ett brev direkt om att det var olagligt. |
|
|
Du skriver din far som medköpare i kontraktet och meddelar vv att bilen ska reg på medköparen. Du kan nu stå för finansiering och allt annat själv. Försäkringen tecknar din far. Helt ok med försäkrings- och finansbolag. Jocke T. |
|
|
JKC:är du helt säker på att det funkar det är ju kanon isånafall// har du gjort så själv eller vet nån som har??? |
|
| Har gjort det själv på två bilar. Inga problem. Tänk bara på att medköparen är lika skyldig som köparen vid tvist med ex betalning. | |
| JKC har helt rätt, jag och min mor äger 50% vardera och hon står för försäkringen men räkningen kommer till mig, smidigt ! | |
| JKC-i vilket "kontrakt" skriver man att det är 2 ägare dvs medköpare ohc hu gör man sen jag fattar inte riktigt förklara jättegärna detta för mig.mvh Johan | |
|
Det skulle jag också gärna vilja veta. Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
|
Ingen som funderat på att det är delvis därför försäkringarna é så dyra. Har man inte råd med försäkringen skall man inte åka BMW ! Ozz |
|
|
M3Wannabee och andra: Genom att köra en bil som Ni inte står skrivna på så bidrar Ni till att göra samtligas försäkringspremier dyrare. Försäkringskostnaden är en del av totalkostnaden att äga en bil. Har Ni inte råd med den ärliga totalkostnaden välj då en mindre dyr bil istället för att försöka påhittigt kringå de regler som är uppsatta för att teckna en försäkring. Mvh Asken |
|
|
Hej Håller med fullständigt. Alla har vi den vägen vandrat Det är dyrt i början, Men så är det. Jäv*a mkt fusk mvh |
|
netsix |
Hhhmmm...undrar om det är någon som jobbat svart här och bidragit till högre skatter? Mm mm mm, det finns många grejer som man nog gjort så att det skulle bidra till högre avgifter för allehanda tjänster och utgifter. /netsix |
|
hmmm, vad har samvete med försäkringar att göra? |
|
netsix |
Jag menar att de flesta har nog fuskat med något och bidragit lite till att någon avgift höjs. Vad är det då som gör att det skulle vara extra fult och göra det med försäkringen. Kan man spara 20.000:- på ett år så är det inte så konstigt att många gör det. Att alla premier är så höga tror jag mer beror på de som gör försäkringsbedrägeri i form av att bilen råkar bli stulen osv, inte för att någon skriver den på mamsen. Hur skulle det se ut om alla fick åka omkring in en Volvo 242 1979 för att man skall ha råd med försäkringen. Modernare bilar är ju mer miljövänliga men dom är snart så dyra att äga så bara höginkomstagare har råd att äga dom. Resten får köpa någon gammal häck som bara spyr ut avgaser. /netsix |
| Har man inte råd så får man jobba på det var det min mamsen lärde mig. | |
|
Tycker att den generella inställningen till att fuska med försäkringen är fullständigt tokig. Hur skall man som 18-årig yngling kunna lära sig vad som är rätt och fel när det exempelvis här och på många andra ställen diskuteras hur man skall kunna fuska på bästa sätt för att kunna tjäna några kronor. Hur ofta hör man inte om "Kalle" som "råkade" bli av med 20 CD-skivor vid inbrottet för att "tjäna in självrisken" FY FAN !! Fram för lite högre moral ! CD-skivorna kommer väl via hembrännarn i datorn, men när försäkringsbolaget får skadeanmälan så visst fan har "Kalle" betalt 20x169.- Ozz |
|
| jag tror inte bolagen pröjsar för stulna cd-skivor längre! | |
|
Klart som fan att man som yngling och 950:-/månaden inte har råd att betala 15000:- (halvförsäkring) per år för en bil som är värd 20.000:- Går det då att skriva bilen på mamsen så är det klart man gör det!!!! Försäkringsbedrägerier är en helt annan femma. Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.