AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
785

Motor- och servicefrågor kring 750iAL -88

750iAL
temp mätaren ska den visa mellan de både markeringarna på mätaren elller ska den ligga i mitten??

vart hittar man bra begagnade bmw delar i västra götaland??

får man ngn effektökning i motorn om man monterar dubbla sportfilter på bilen??

vart sitter alla säkringar i bilen e det bara dom i motor rummet??

vilken olja skall man köra på??

vilka stift kör ni på??pris??

Vad kostar det att nolla tripmätaren då denna har nått sitt slutmål på 299960km..

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Tempmätaren behöver inte ligga exakt i mitten, men någonstans kring mitten ska den ligga vid drifttemperatur. Var ligger din?

Oavsett vad du gör med luftfilter får du ingen effektökning förutsatt att det inte är något direkt fel på filterna du byter ut...

De flesta säkringarna sitter i boxen i motorrummet, men det finns även på andra ställen, t.ex under baksätet...

Det där med oljan är en smaksak. Själv kör jag på en dyrare helsyntet, men med tanke på vilken olja som fanns när bilen var ny och motorn därmed är avsedd för tror jag det går bra med en i dagens läge "normal" olja. Sök gärna inlägg och speciellt inlägg från "Johan B", han vet det mesta som är värt att veta när det gäller oljor...

Jag kör på vanliga originalstift. Jag har funderat på att prova stift med längre bytesintervall, men kom på att jag inte litar på att de verkligen håller så länge och därmed ändå skulle få skruva ur stiften för att kontrollera, och då kan man ju lika gärna byta stiften. Den första gången man byter är det lite knepigt, men nu när jag gjort det några gånger gör jag det på ca 1½ timme...

Länk

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

750iAL
min ligger nästan i mitten av det mittersta o det högra märket i mätaren..drar inget vatten o värmen i stabil och bra...

härliga fälgar du har vad e det för märke på dom??

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är Rondell-fälgar, ett "budgetmärke", modellen heter 58...

Jeppe

750iAL
budget??
kostar la fläsk eller..har själv z3Mcoupe fälgar på min..med fete spacers..
225:or fram o 265:or bak...

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är billiga fälgar, när jag köpte mina för fyra år sedan kostade dom 10000:- för alla fyra. Med tanke på att det är 18" fälgar 10" breda bak och 8,5" breda fram är det mycket billigt...

Jeppe

750iAL
bara fälgarna eller med däck??
vart finns dessa att köpa...

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Bara fälgarna, däcken kostade mer än fälgarna.
Jag köpte mina på gummihuset.
Om du är intresserad av att köpa mina fälgar kan du skicka ett mail till mig så kan du kanske köpa dom till våren om jag hittar de nya jag letar efter, annars får dom åka med en säsong till...

Jeppe

750iAL
:-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.