|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur man ska gå till väga när man byter ut högtalarna fram. Samt om någon har något tips på vad man kan smälla dit för något istället, vilken storlek man kan ha osv. Tack på förhand Me Be M3 Wannabe! =) | |
|
Det sitter väl 5.25" i kickarna, det är allt jag vet =) Själv har jag Boston acoustics(?) 1"-tweeters innanför backspeglarna och dito mellanregister i dörrsidorna (storlek 2.?"?), å det distar rätt friskt ibland... Så vad du inte ska köpa kanske framgår =) //Koffe |
|
| Om du vill kan jag faxa över reportage på detta från Bilstereotidningen till dig. Har du någon fax? | |
|
det sitter 5.25 vid fötterna sen sitter det några diskanter i dörren men dom låter kass om man skruvar upp lite. själv har jag bytt till autostudio. man får göra en liten egen uppfästning av högtalaren för där är bara oginalfästet och det passar inte andra diskanter. mårtensson |
|
|
Kane.. Har ingen fax hemma dock på jobbet? Du skulle inte kunna maila den? Hör av dig igen annars så får du faxnumret skulle varit otroligt bra om du fixa det till mig =) tack på förhand |
|
Phille |
humm.. om fästerna ser ut som min standard sedan 92´e36 så köp ett 3vägs kitt från DLS Ultimte pro kit med 5,25tums i kicken.. :) låter helt sjyst.. Nobody is Perfect Im nobody... :) |
|
DLS Ultimate pro låter som det ultimata något sådant är det jag söker fast 3595:- bara för frontsystemet känns lite maffigt, eftersom jag även tänkt mig en låda i skuffen. Någon som har fler förslag? tänkt mig lägga runt ca 2000 kr på frontsystemet. Tacksam för tips nokiaskräpet måste bort snart blir tokig =) Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
Jag har mkt dåliga erfarenheter av att försöka få till bra ljud i framsystemen. Har haft dls reference kit Sony x-plod kit men faktum är att nokia shitten låter bäst. anledningen är antagligen att mina är isåpass bra skick, distar aldrig då jag har delat av vid 250Hz och kör fullregister i bak istället + xplod 12" i skuffen. Skall kanske tillägga att jag har ett slutsteg på frontarna, inte cd:n. Ett DLS stereo 100. Efter mycket om och men så var original ändå bäst i slutändan. Men har man spelat sönder dom så är det ju en annan sak. Ps. när jag höll på att testa med olika frontar så var det för ett spec. projekt i skolan så det var seriösa försök med test av olika dämpmat. osv. Har hört på andra håll också att det inte lönar sig att byta. (om inte trasiga) ds. |
|
|
Hej, har ju frågat lite tidigare och fått ett gäng bra svar. Men nu har "ännu ett framsystem" blivit intressant... DLS UP5 Amega Qcomp 50 Soundstream Exact 5.3 Vilket är bäst i en E36 94:a??? Gillar att "dunka på" och har en ganska kraftig baslåda. Tack för svar. :) |
|
|
Bäst med original? hur kan de tänkas va möjligt. DLS UP5 har jag hört ska va grymt bra från flera håll nu. Så det lutar däråt om jag kan fixa ett schysst pris på det =) undrandex... var hittar man Amega Qcomp 50 & soundstream exact 5.3 aldrig hört talas om innan... |
|
|
I BST (vet ej numret tyvärr) testades Blaupunkt CMW253/CMT257, 1050:- Amega Q-comp50, 3000:- DLS PS5, 1365:- (bäst i klassen under 1500:-) JVC CS-HS50, 1000:- Magnat Xtrema 213, 2300:- (bäst i klassen över 1500:-) Panasonic CJ-SPS137, 2800:- PowerAcoustik XPS 5251, 1295:- |
|
|
M3wannabe: Soundstreem tex. www.autostudio.se Amega tex. www.amega.net Verkar, dock utan att veta, som att många E36 ägare kör med Amega Qcomp 50. Men vet inte alls vilket av ovanstående som är bäst, men vill veta så att jag kan köpa det omgående... :) |
|
|
Låt oss säga att jag bestämmer mig för ett frontsystem ska jag behöva slänga steg på frontarna oxå? har en pioneer 4x45 cd orkar den driva någorlunda eller e det värt mödan/pengarna att slänga på ett steg fram oxå? Vill inte det ska rusa iväg för mkt men vill ha hyfsat ljud i bilen.. går det att kombinera ? =) |
|
|
Allra helst ska du ha steg till frontsystemet också... ** be as free as you want ** |
|
|
Glöm inte att rensa bakom 5,1/4" högtalarna! Du får mycket mer bas om du tar bort allt skit som BMW lagt där! /Jimmy www.lazzat.nu |
|
| ÄÄÄh köp U36 direkt det har jag | |
| Börja utan steg, och spara till et litet genesis eller DLS istället för att springa och köpa ett Haalvdant steg direkt och sen tvingas byta, har jag gjort med allt jag äger....blä | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.