AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.260

Man hade aldrig kunnat tro att en E34 kunde bli så demolerad...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Fattar inte så mkt av texten som står där... men bilderna gör att man tänker en gång extra innan man trycker på....

Killen som körde överlevde dessvärre inte :-(

Länk

En V8 drar mer än man tror!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Trist, verkade som flickvännen omkom också (Jenny).

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Fy fan vilken smäll det måste ha varit...
Får en och tänka ill en extra gång innan man trycker "plattan i mattan".
Fattar ingen tyska men det måste ha gått rätt fort...

Sjöberg
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jessica får jag det till att hon hette. Han kastades ur bilen, hon satt kvar men var också död när läkare kom till platsen. Det jag tror mig förstå av texten är att han skulle köra om en bil i utgången av en vänsterkurva. När han skulle svänga tillbaka till höger körbana tappade han kontrollen (förmodligen p.g.a för hög hastighet). Bilen stötte emot något på höger sida vägen och kastades tvärs över vägen med sidan rakt in i ett träd.

Att krocka med ett träd är bland det värsta man kan göra tyvärr.
Det finns INGEN bils deformationszoner som är konstruerade för detta. Utan resultatet blir oftast fatalt, även i lägre hastigheter.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Mycket sorgligt.

Länk
Mvh Tjäder
För en annan sorglig historia, besök www.mbsca.com

Det är sådant som får mig att glömma märkestillhörigheten för en stund.
Fy fasen vad sorgligt, bland det absolut värsta som kan hända. Sånt får en verkligen att tänka till, på allt möjligt...
Scheckheft
Hej
Tyvärr får man ser det här alltför ofta i Tyskland. Små vägar där man borde köra 70 men där många kör 120 och uppåt. Vansinne.
I mina gamla hemtrakter mellan Badbergen och Osnabrück finns en liknande väg som heter B68 (Bundesstrasse 68). Där hittar man ett antal kors och blombuketter som anhöriga till personer som omkommit i liknande trafikolyckor sätter upp som minne och varning för andra.
Tyvärr hjälper det inte.

Mvh
Scheckheft

Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Den var rejält skrot. Man ska ha sej en tankeställare när man får se en sån smäll.

Jag fick mej en tankeställare i våras när jag satte min M3:a i ett träd, det är jäkligt fort gjort.

Det finns bilder på M3:an i min profil för den som är nyfiken på att se hur min bil blev.

Ta det lugnt i jultrafiken nu.

PB
Danne L
Är inte direkt överraskad min e34 mötte sitt öde förra sommaren

ödet visade sig vara en liten riskokare och den lilla riskokaren totaldemolerade hela frampartiet på min 525a utan att få några större skador själv
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.