|
|
|
|---|---|
|
Hur vet man lättast vilka fälgar som passar till ens bil ? köpte ju precis en 518i -93 utan alufälgar och skall givetvis skaffa ett par alufälgar till bilen (fälgarna gör halva bilen) Finns det någonstans man kan se vilka andra bilar som har just detta bultmönstret ? För just 120 genom 5 är inte speciellt lätt att få tag på verkar det som (om man inte köper nya), men jag hade tänk köpa BB (= bättre begagnade) Ingen bråttska med svar, måste bita på naglarna några månader för att spara ihop till detta.. ska ju kunna hitta fälgar med däck för en 5000:- // "Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg." | |
|
Jag tror att det är samma hålbild på alla e34 sen kom e39 och då är centrumhålet större. Jag har iallafall haft 2 st 90 års model och en 95 års av 520 el 525 och dom har varit likadana. Thomas |
|
|
oki, så det finns inga andra bilmärken (modeller9 som har samma bultmönster ? // "Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg." |
|
|
Passar E28-fälgar på E34, jag tänker då främst på hålgeometrin? Farsan har nämligen E28-alufälgar med skapliga Nokian Hakka dubbade "över", tror de är 185-65-14. Mina nuvarande vinterdäck är odubbade friktionsdäck i 195-65-15, Good Year, antagligen sämre i halka än Nokian? Anders |
|
-BeeMWe- |
Virus: Jaguar, BMW E36 kaross(med spacers), E39, E32, E38 passar på E34an möjligen också E60, vet inte vad för ET d har. anma0572: Hålen passar men du får inte på fälgarna för oken tar i. |
|
Jaha.. tackar så mycket du vet, i de flesta annonser och liknande vet inte ens säljaren vad det är för bultmönster på fälgarna, enbart vad de har suttit på. och eftersom jag inte vet vilka andra bilar som har 120/5 blir det svårt att leta i annonser ;) tack // "Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg." |
|
|
Enklaste är nog att ringa en trevlig däckfirma... finns garanterat en uppsjö som använder 120/5. Har för mig att vissa jänkare har samma mönster bl.a. Mvh Magnus. (annars har jag en uppsättning 15 tums krysseker orginal till e34 med bra däck för en billig penning =) |
|
|
15".. hehe.. ska ha minst 17" .. annars tack ;) // "Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg." |
|
|
-BeeMWe-: E36-fälgar går inte att ha på varken E28 eller E34, i synnerhet inte med spacers. Möjligvis om man har IMSA-GTO-breddning. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Bilar som har 120/5 i bultcirkel: BMW 5-serien E28, E34 o E39, 6-serien E24, 7-serien E23, E32 o E38 Utav dessa har E39:an större navdiameter 74.1 istället för alla dom andra som har 72.5mm. Detta går att åtgärda för att passa på en E34 med navringar! 3-serien E36/E46 har också 120/5 men med en annan offset på fälgarna som gör att fälgarna monterade på en 5-serien tar i fjäderbenen, går då att använda spacerplattor, c:a 20mm tjocka o fälgarna passar Även Chevas lilla bultmönster är samma som BMW:s 15" är minsta dimension på en E34, bromsarna är stora! Några fler tror jag inte har 120/5! ///Magnus |
|
|
jättebra.. tackar för alla svar, nu vet jag vad det är jag letar efter. // "Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg." |
|
-BeeMWe- |
J. Lindgren: Just d, gör d med stil ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.