|
|
|
|---|---|
|
Någon som provat att hälla i en skvätt för smörjning av spridare mm ? Och i sådanafall hur mycket hällde ni i och gav det något resultat?. Mvh Peter | |
|
Hej Jag har gjort det både i bilen och i bågen inför vintervilan. Jag hällde i ett par dl (kanske 20l soppa) tyckte bilen blev lite mer lättstartad Man kanske lurar sig men det kan inte vara fel. Flera som kan uttala sig mvh |
|
|
Förstör inte det katalysatorn eller är jag ute och cyklar? |
|
|
Tjena! helsyntetiskt 2takts olja är skonsamt för bilen, rengör mycket i hela bränslesystemet, har testat och det är bättre än tillsatser, funkar fint, jag kör med 1dl på fulltank, funkar fint .. mvh Daniel |
|
|
det är många åkare som häller en halv liter tvåtaktsolja för utombordare i tanken(ca 400l), det ger en extra smörjeffekt speciellt till pumpen som är känslig! (fick tipset idag när jag skar pumpen till lastbilen, kostar 15000 i bara arbetskostnad). och anledningen till att det ska vara till just utombordare är att den oljan förbränns bättre än en vanlig, och man får mindre skit i spridarspetsarna. detta borde ju gälla oavsett om det är bensinare eller diesel! Har haft 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -85 |
|
| Ok.Tror jag ska prova att slå i en skvätt vid ett senare tillfälle, för jag köpte en STP produkt som var både rengörande och smörjande.Men det är klart billigare med 2 takts olja. Mvh peter | |
|
Jag har alltid i 2-3 dl tvåtaktsolja per tank(80 liter) i min bil (diesel) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.