AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.136

320i -86 som bara startar vid bogsering över 3000rpm

Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Hej

Min bil vägrar starta, den startar om man bogserar den i ca 1 km med motorvarv över 3000rpm och fullgas.

Sedan när den är igång misständer den, smäller, poffar och varvar max 5000rpm på 3-4 cyl.

Håller du den på ca 2000 så går den på alla men går du under detta varv så dör den oavsett om du gasar eller ej....

Några Tips!!!!?????
brattwurst
Jag har tidigare varit ute för exakt samma problem. Jag gjorde följande: Byte tomgångsmotorn samt rengjorde LMM klaff vilken även smörjdes så att den rör sig "Utan minsta mostånd"

Vet tyvärr ej exakt vilken av åtgärderna som avhjälpte felet..men den funkade direkt efteråt.

Ser att du har en: 525t fast det står E30 längre ned ? vilken bilmod gäller det ?
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Hej

Gäller e30 320i -86

525t är mitt användarnamn som tyvärr inte går att ändra.... hade en 525 touring innan
Kan det inte vara soppafiltret?

AT
9
AT
325iM-87
Hej!

På min e30 325 hade jag liknande problem då gummibälgen efter LMM hade spruckit så att den tog tjuvluft, gick att köra hem utan bogsering men fick hålla mig över 3000 varv...bara en tanke
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Hej

Nu är felet åtgärdat och tänkte berätta det så kanske någon får något tips i framtiden..

Bytte hela tändkabel paketet inkl fördelare och nu går den precis som den ska igen...... tydligen var det fel kabel paket monterat för denna motor.....

Pär
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.