|
|
|
|---|---|
ricjo |
Bmw 523 im -00,2950 mil,svenskåld,01 ljusoptik,full m5 optik utvändigt,all sedvanlig m-utr,aldrig vinterkörd,full historik,Helskinn,titansilver,Inte en buckla,inte en repa! Bilen är äckligt fin!Garanterat nyskick! Vad kan man få ut?Vill bara reka litet,tanken är att behålla den, 20"Hartge fälgar med 245-35-20 däck finns...men ingår inte i värderingen. |
ricjo |
Givetvis SVENSKSÅLD! |
|
Gäller att hitta någon som uppskattar och är beredd att betala ordentligt för det mycket låga miltalet. Skicket och miltalet gör bilen svårvärderad. Du får testa dig fram var nivån ligger. Spontan gissning 190KSEK? Vad tror ni andra? /Simon |
|
|
Ungefär där, Men det gäller att hitta rätt köpare som är ute efter en 523:a och inte en tex. 530 540 osv då dom får mer kraft för mindre pris. Då kan du nog få den summan.! |
|
| Nu slant jag på enter knappen och delete inte mina käraste vänner idag ser jag :) | |
ricjo |
Ja tänkte väl runt 200k utan 20",Men om man nu skall byta så får man ju lägga många sura slantar emellan på ngt nyare...Och frågan e om de värt det.Har givetvis suktat efter en M5:a Men jämfört med 523:an blir det betydligt dyrare att äga,försäkring,rep osv... Tror faktiskt att de e lika bra att behålla den,har kikat runt lite på ex E60 mfl,Men måste säga att komforten i 523 an e helt ok!Inte världens vassaste bil men räcker till......Dessutom verkar det drälla av beg Bmw nu,mycket importerat ,och förvånansvärt billiga kärror! /Ricjo |
|
Jag tror inte det går att få ut över 180 kkr, trots miltalet, bilen är 5 år gammal snart, inga garantier osv..... Ta tex den här, visserligen 6000mil men men Länk |
|
| Sorry, länkade lite fel, men bilen jag syftar på finns i sökningen... | |
ricjo |
JOJO..... Men en äkta M-sport står väl betydligt högre i pris än en standard? |
|
Med erfarenhet från 2 sålda BMW senaste kvartalet varav en 528M-00 med allt är ett realistikt pris runt 180kkr beroende om du nu vill ha en snabb affär troligtvis för sänka mera. |
|
| ricjo, se länken, det finns en 6000milad med M-paket för 185 kkr, därför tror jag du får svårt att sälja din för 200 kkr privat. | |
ricjo |
Ursäkta jaken....såg fel länk... Kan säkert va så att min bil ej betingar de summor jag räknat med.Sen har ju iofs den bilen du länkade till gått dubbelt så långt som min,ingen facelift,ingen M-5 optik m.m De enda e ju givetvis att dra ut en annons,lägga upp ngra bilder på pärlan avakta o se...Den som söker han finner... Samtidigt märker man ju att prisbilderna på E39 varierar ngt otroligt mycket.... Blir o behålla pärlan...Undrar vad den e värd om 3 år o 7-8000 mil???Den som lever får se.... Mvh Ricjo |
|
ricjo, kan du hitta en som är helt fixerad vid det MYCKET låga miltalet på bilen är jag övertygad om att du kan få rejält betalt. Det stora flertalet söker lågmilare till normalmilspriser, gäller att hitta någon som är beredd att öppna plånboken för ditt sparsamma utnyttjande av din 523a! /Simon |
|
|
Vill nog hålla med ricjo om att det är lite skevt att jämföra med en bil som gått det dubbla och utan M5-opt och faceliften.. Visst, E39 är inte glödhet på marknaden, men som simon_en redan sagt så handlar det om att hitta rätt köpare.. Om det varit min bil skulle jag provat på 195' och haft lite is i magen.. tror den kompletta M5-optiken kan kittla en och annan out there... |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sätt ut bilen för vad du tycker den är värd. Har du inte behov av att sälja så håll fast vid ditt pris. Det finns alltid köpare, bara man väntar. Om du däremot "måste" sälja så är 200k för mkt. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Är det automat eller manuell? //Player |
|
ricjo |
Manuell..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.