|
|
|
|---|---|
|
Har alpine tillverkat någon enkelcd som funkar ihop med multiratten? (med mp3) Eller är enda chansen att sätta in en växlare för att kunna spela upp mp3 och samtidigt kunna använda multiratten? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk | |
| Det finns flera enkel cd modeller som funkar att använda med multiratten. Kolla på www.alpine.se så ser du vilka som går at använda. Kör själv med en Alpine 9827RR ihop med multiratten, funkar kanon. | |
|
Aaah, perfekt! Den där alpinan med röd belysning ser fin ut! Men då måste man köpa till en "Alpine Ratt-fjärr" för en tusenlapp, eller? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Annars kan du skaffa iPod och en ice>Link Plus. Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
danny69 |
Kolla på connects2.com dom har kabalge så orginal ratt-fjärr funkar till alla Sonys och Densions huvudenheter. |
|
Nu blev jag grymt intresserad av en Dension DH-100ix !! Danny69: frågan är ju bara nu om Sony och Dension hör till samma kategori inom kablaget.. Det står inget om dension på connects2.com BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Beställde just Dension DH-100ix med 40gb hårddisk. För er som undrar så behöver man en Sony Stalk Adapter ifrån Connects2 för att kunna manövrera multiratten. Densionsweden säljer sådana för ca 700:- BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Jag var faktiskt inne o lyssnade på en Alpine förra veckan, den skulle gå att styra med den befintliga knappsatsen i ratten sa försäljaren. Och den lät grymt bra!! Enda anledningen till att jag nog inte köper den ändå är att jag är rädd att det blir fult att klämma in en ny stereo under original-luckan, man måste ju ersätta radio-panelen med någon ful plastbit... |
|
|
Pegazus: samma med connects2 burkar ( finns för så väl multi ratt som Sony CD till BMW Business mm mm mm kolla på www.connects2.com ) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
MrPegazus: Jo, jag vet att utseende inte kommer att bli lika bra som att låta bmw-original sitta kvar, det är faktiskt en stor nackdel. Annars ser jag bara fördelar med den här modellen, kommer aldrig att vara några lösa cd´s i bilen men ändå har man tillgång till 10 000 låtar i bilen om man så vill :) Displayen kan man tydligen ändra i 16 olika standardfärger + egna komponerade färger, så att hitta rödfärgen som bmw original har blir nog inte så svårt.. Får hoppas att den stora displayen kommer att täcka upp lite grann så man inte tänker på glipan som blir mellan stereon och klimatpanelen :) Länk BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
En liten uppdatering: Fick hem min Dension DH-100ix idag som jag beställde för några veckor sedan. Tycker att den smälter in helt perfekt i den orangea miljön i bmw´n efter att ha ställt om färgen, ljusstykan, kontrasten o.s.v. på displayen, så nu är det exakt samma färg som på instrumentpanelen och klimatpanelen. Synd bara att frontknapparna är silver, de skulle ha varit svarta för att passa bättre mot klimatpanelen.. men det får man ta. Ljudet är helt underbart, trodde aldrig det skulle gå att klämma ut så bra ljud i original-speakersen i e39, men det gick! ;) Nu är det bara rattfjärrsadaptern som är otestad, den får jag troligtvis under nästa vecka, men det ska nog inte vara några problem att få den att fungera :) 5200:- hamnade priset på (dh100-ix + 40gb hårddisk + rattfjärrsadapter) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.