AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
663

Värme reglage?

To
10
ToQ
730i -93
Har ingen som helst kännsla hur det är tänkt att värme reglagen ska stå för att det ska funka på min 730 -93 med stora klimatsystemet.
Har ingen handbok till bilen..
Trycker jag in automatiken verkar det som det aldrig blir varmt, och knappen för att cirkulera luften inne i bilen har tre lägen??
Önskar gärna några bra vintertipps...

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Be till gudarna att systemet är friskt bara, det kan driva en vuxen man till tårar när det strular.

//Magnus

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

"Trycker jag in automatiken" ? Finns ingen speciell knapp för automatik, utan det sker automatiskt när inget annat är förvalt som t.ex. defroster eller någon av tre andra luftflödesknapparna. Även med någon av dessa tre aktiverade så sker tempregleringen aut.
Antager att du har en cirkulationssymbol med ett A på din knapp?
Den är då utrustad med AUC, som begränsar att dålig (skitig av avgaser)luft kommer in i kupén. AC-kompressorn ligger även i standby vid aktivering AUC samt går i gång på Recirk. läget.
Recirk läget skall du aktivera om du snabb vill ha en imfri kupé. "Motionskörning" av AC vintertid sker med fördel på detta läge. Anv. forumets sökfunktion så hittar du snabbt något inlägg som kan passa mot dina ev. funktionsfel. Som det här t.ex. Länk. Lycka till!

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.