|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill bara varna alla för BMW originalförsäkring. Min sambo blev påkörd på nyårsafton i vår pärla - 325i, 01. Han svängde vänster och en mötande bil som körde mot rött körde rätt in i passagerarsidan. Han fick åka ambulans, till sjukhuset, polisen fixade bärgningen. (Inga brott, "bara" hjärnskakning och whiplash) Bilen hamnade på Kents bilplåt i Ulvsunda. Vi tittade till bilen efter 10 dagar, och insåg att på Kents bilplåt står inte bilen säkert - och att de var väldigt sugna på att reparera till lågt pris, trots att skadan var omfattande. Vi ringde försäkringsbolaget och sa att vi vill flytta bilen till BMW Bollmora, men fick beskedet att utredningen måste bli klar först. Efter ytterligare en vecka fick vi beskedet att utredningen var klar och att vi kunde börja reparerar. DÅ visade det sig att Kentas gäng redan börjat jobba på bilen! De hade fått klartecken två dagar före oss och satt igång arbetet utan att få vårt godkännande! Försäkringsbolaget försökte få oss att tro att reparationen skulle gå bra, att vi kunde lita på Kent. Vi stod på oss och fick efter mycket bråk bilen flyttad. På BMW Bollmora visade det sig att reparationen skulle bli 50, 000 - femtiotusen - kronor dyrare! Kent tänkte låta knacka ut taket, BMW Bollmora hävdade att taket måste bytas! Nu försöker försäkringsbolaget få oss att lösa in bilen till underpris. Vi har dock begärt en opartisk värdering, och hoppas få rätt i slutändan. Men nu har det gått över två månader sedan olyckan! Bemötandet från BMW Originalförsäkring har varit det sämsta vi någonsin stött på. Alla fb försöker slingra sig, och komma undan billigt, men detta bolag har inte ens vett att göra det på ett snyggt sätt. Exvis så fick vi veta efter 12 dagar, att det inte var säkert att vi kunde hyra bil förrän det var klart om föraren varit onykter eller inte, och då hade jag redan berättat att han åkt ambulans och legat på sjukhus i en vecka! Blåstest gjordes samma kväll. Såg förresten att även Trygg Hansa använder sig av KEnts Bilplåt, det kan ju vara bra att veta för er som har BMW som ni är rädda om. |
|
|
har en m3 93 och de enda bolaget som ville försäkra den va if inga problem inga frågor som alla andra bolag. som her en jävla massa krav if hadde inga alls. Den står på min farsa och dom fråga mig om ja skulle köra den själv klart ska ja köra den sa ja hehe 921kr i månaden hel försäkrad MVH Micke |
|
|
BMW M5 -94, IF 1500 mil ca. 12500 helår. Mvh. Bjarre |
|
|
M5 3.8 LF 23 år ca 20000 helår me plusförsäkring (1000mil) och hög självrisk. Inga krav på nått förutom att jag skulle ha hemförsärkringen där. Billigt e det inte.. Men billigast av dom 5 bolag jag kollade på. Mvh Jojje |
|
|
Intressant att se vad som skiljer bolagen åt. I mitt fall gäller följande: 320-02, 4800:- helförsäkring M3-03(vagnsskada) 5800:- halvförsäkring Försäkringen gäller helår och är tecknad hos Östgöta Brandstodsbolag, dessutom med full bonus och delägarrabatten avdragen. Om hustrun istället skulle stå för M3;an hade premien landat på 4600:- trots att hon inte har full bonusklass. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.