|
|
|
|---|---|
| Har problemet på min 525i -92 att jag kommer inte åt batterier, jag får nämligen inte upp baksätet. Det ska ju finnas som en liten ögla nerstoppad under höger sits som man ska dra i och därmed "låsa upp" själva mekanismen som håller fast sätet. Men den verkar alltså var borta. Någon som varit med om något liknande eller som har tips på hur jag ska komma åt att få upp sätet? Mvh André | |
Bad_Boy |
Tjena. På min så har jag ögglorna i bak kant (under ryggstödet) Tippar alltså sätet frammåt! Vet inte om det är spec för jag har M5áns inr. Thomas S Icq 42110131 |
| Öglan ska sitta även där för mig, under ryggstödet alltså. Men det verkar som den är avsliten eller nåt för den finns inte. Inget som vet var själva låsmekanismen till baksätet sitter? Mvh André | |
|
Ante - om det är ett vanligt baksäte så ska du bara trycka ner/bak framkanten på sätet, lite grann, så känner du att det lossnar, sen dra uppåt lite - samma på båda sidor... sen är det löst! ingen ögla till nån låsning. mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
| Man tackar för den upplysningen Danne! Trots att man läst 5 år tyska i skolan så förblir den där instruktionsboken ett mysterium ibland. Mvh André | |
|
bara å dra upp baksätet min gosse, ingen ögla 530i -93 |
|
| Prexics ev bänd med stor mejsel mitt för andra sömmen tror jag det är.. rakt upp och dra en framåt när låsklackarna släppt.. | |
| Hade åxå problem med baksätet innan jag tog i åta h*/*-te. Då lossade de | |
| Problemet är löst nu, äntligen! Tack för hjälpen grabbar!! Mvh André | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.