|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Undrar fall någon mer tycker det e trist att M-folket kastar in 507hästars motorn i 6-serie också.....Nu är inte M5 ensam om den motorn och det e väl det som har varit tjusningen i E39:ans M5:a? Tycker ja iaf.ofs fick Z8an 400HK-motorn men det räknas inte =) Klart att tex 2.2 liters motorn o 3.0 ska finnas i "standard" bilarna men M-bilarna ska vara unika i sin serie tycker jag! Nu har dom pajat det! BMW - i nöd och lust? |
|
Äh. Z3 M Roadster/Coupé har ju samma som M3 E36 Evolution. Ingen M5 nej, men att M-bilar lånar varandras motorer är ju inget nytt så att säga. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag tycker det är helt natrurligt att bmw stoppar in V10an i m6. Eftersom M6 inte kommer bli nån volymvagn är det ur kostnadssynpunkt omöjligt att utveckla en helt ny motor för M6an. Sen förstår jag dig inte riktigt, är det nån status med att varje M-bil har en unik drivlina? MVH // Harris |
|
Njuren |
jamen ändå =/ Sa man M5 för 3 år sen tänkte man direkt på BMW:en med 400pollar! Det fanns lixom bara den med den motorn. BMW - i nöd och lust? |
| Fattar inte vad du menar! M5 och M6 delar motor. M5 och Z8 delar motor. Vad är skilnaden? | |
|
Förstår inte heller vad Njuren menar... Hela resonemanget är lite motsägelsefullt då det är OK att E39 M5 och Z8 delar motor, men inte E60 M5 och M6...? "jamen ändå =/ Sa man M5 för 3 år sen tänkte man direkt på BMW:en med 400pollar! Det fanns lixom bara den med den motorn." Men säger man "M5" idag så tänker man väl på den där BMW:n med 507-hästars V10... Eller?? Mvh. |
|
|
Och man kan väl knappast påstå att BMW:s nya generation M-bilar med V10-motorn har blivit "volymbilar" som kommer att sudda ut statusen, eller nåt åt det hållet... Det handlar ju ändå om bilar med prislappar på ca 1 Mkr inkl "nödvändig" utrustning, som endast kommer att säljas i en handfull exemplar |
|
modano |
eh..? vad var den här tråden till för ? förstår ingenting... |
| M bilar har delat motorer redan på -80 talet i M5 -e28 och "M6" -e24 samt M1 satt det samma M motor. så inget nytt i det kan man väl säga.. | |
|
Jag ser inga som helst konstigheter med att det är samma motor. Jag hade väl personligen hoppats på att M6 fått ytterligare en halvliters cylindervolym, men det är ingen big deal. Den lär ändå smiska det mesta :D Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
Evol-79 |
Nya M5 är väl unik? Det finns ingen annan sedan med den motorn eller? Är motorn bra så får de gärna sätta den i 6-serien. Skulle de sätta den i 7- och 3-serien så skulle jag ha lättare att förstå ditt resonemang eftersom de är något mer lika varandra. Men äh...känns som en meningslös tråd |
| Håller med ang meningslösheten i denna tråd till viss del, men...OM jag hade vunnit myriader med pengar (Ja, kvällens första grogg börjar verka nu, Smirnoff Vanilla Twist btw) så hade jag gett mig fanken på att bygga in en ESS-masserad dylik V10:a i 1-serien... :-) | |
|
God grogg!! En god vän funderar på att montera en kompressor från ESS i sin 540 IA E34....vad tror ni om det....det är inte vanligt i allafall...men häftigt.... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Hmmm.. även om de verkar som om BMW har lagt ned tankarna på att kalla coupeerna för 2-serie och 4-serie så får vi väl fortsätta att se 6-serien som en 5-serie coupe och då blir samma motor det naturliga valet. Vilken bottenplatta gömmer sig föresten under 6-serien?? 5'ans eller 7'ans?? /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: 6-serien baseras på 5-seriens teknik/bottenplatta Mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.