AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.035

Konstig parkering

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Måste ta upp detta med konstiga parkeringar.Detta hände för några år sen en dag på försommaren,satt mig på altan med en kopp kaffe bor i ett ganska lummigt område med omvx skog o grannar.Ser nåt som speglar snett emot min tomt, hm är väl nån granne som ställt bilen på gatan tänker jag o fortsätter att läsa blaskan.Framåt 10bläcket är det dags för en tur till stan backar ut 735an å slår en blick i spegeln va f,, har grannen köpt bmw?backen får ligga i 100met nerför vägen o vad får jag se en e34 touring M5 i fint skick lite skitig men annars fin.På vägen till stan går tankarna på bilen skulle min volvogranne köpa bmw o parkera den i skogen?.Dagarna går o bilen står där,o nej ingen granne vill kännas vid den dom trodde den va min.Kollar naturligt vis upp den men får ingen adr utan bara en postbox i s-holm (ej stulen).Bilen är låst och den ända skada som jag kan se är ena backspegeln som hänger i kablarna.M5an står på samma fläck hela sommarn utan att en mutter försvinner på den ,det satt nå feta 19tummare med fina däck o allt fick vara orört.
Så en dag tidigt på morron hörde jag nåt som dunsa utanför (då hade bilen stått flera månader) kollar ut mot mitt garage men ser inget,men i ögonvrån på gatan ser jag en vit bil med trailer .På 5röda så va bmwn uppvevad /snett som tusan/ sen kom dom som skutna ur en kanon med m5an på släp.
Det va det sista jag såg ,sprang naturligt vi ut men då va endast ett dammoln kvar.Brukar tänka på den ibland va den tog vägen,om den blev stulen, o vem som ställt den på min gata.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Idag fällde jag några väl valda invektiv över en turistbuss som parkerade i högerfilen, mellan två avfarter I EN RONDELL! Jag trodde först han stannade för han inte visste vart han skulle, men nej då... passagerarna skulle av och in på McDonalds som ligger alldeles intill rondellen! Stod kvar så länge jag såg den i backspegeln i alla fall.

Ett annat konstigt parkeringsfenomen är vanligt i kvarteret där min 'särbo' bor (det är en liten håla med några hundra invånare).
Villaområdet består av två vägar vinkelrätt in från 'stora vägen' och sen ligger husen längs två tvärgator mellan de två 'infartsvägarna', det blir som en stege eller ett 'dubbelt H'.
Tvärgatorna är för smala för att två bilar ska kunna mötas, men mitt på dom sitter brevlådorna för alla i kvarteret samlade (det är lantbrevbärare där). Ett par av husägarna tycker att det är helt OK att bara 'släppa' bilen på tvärgatan utanför sitt hus, och därmed helt blockera gatan - "det går ju att köra runt". Jodå, tills nåt annat ljushuvud får för sig att ställa en bil med släp eller en lastbil eller nåt på en av de andra gatorna samtidigt, då är det jävligt blockerat! Gissa om lantbrevbäraren, sophämtarna och villaoljechaufförerna svär över fenomenet.... för att inte tala om vad brandkåren skulle tycka om dom behövde komma fram (jag vet vad dom gör... dom kör ändå, en parkerad personbil är inte något stort hinder för en 30-tons släckbil!).
Det märkligaste är att människorna inte fattar när man stillsamt påpekar att det blir lite besvärligt. "Du får väl köra runt, det gör väl inget?"

/// Gunnar E.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.