|
|
|
|---|---|
|
Har sedan en tid varit sugen på att byta min 320 mot en 330 men blir inte riktigt klok på marknaden då prisspannet för en -01:a ligger mellan 165'-265' kr. Eftersom jag i flera trådar läst om att det är svårt att sälja BMW nu undrar jag varför, är det bara för en ny modell är på gång in? Sedan har jag läst om en del kvalitetsbrister, är de generella för e46 eller drabbar de bara 330? Vad gäller utrustning undrar jag vilken som direkt höjer värdet på en bil av ovan kaliber? Till sist undrar jag om ni tycker det är värt att byta till 330 när man sitter på en klocka som 320? | |
|
Ceba Tycker absolut att du ska byta! Är ju väsentlig skillnad ändå på 320 vs 330 . Bromsar, dämpare/chassi, prestanda dvs motorn. som är en utav bilvärldens mest hyllade. Får du tag i ett bra ex som har hyfsat låga mil 4-7 tusen samt skinn, navigator, tv, cd-cäxlare, pdc för 200-245 tusen så slå till! Du skriver kvalitetsbrister hm.... Vad har du hört det i från? Kanske någon måndags-ex från fabrik där ägaren spytt sin galla över kärran :-) Det händer alla modeller; Vår 330it 01 har gått som en klocka och har många sköna mil kvar. Kolla in alla nöjda 330 ägare på forumet - Sök 330 ! Ja kanke är det därför som du själv skriver att det är svårare att sälja dem nu på grunde av den nya modellen E90 som kommer i våren 2005. |
|
|
Att prisspannet är stort beror som alltid på hur skicket, mil och utrustningen är på det specifika fordonet. Det finns snikutrustade långmilare utan ex värmestolar, komfortpaket och klima att köpa i tyskland för närmare 150kkr som du nämner. Å andra sidan finns det lågmilare med M-paket, Navi, skinn mm som kostar 100kkr mer. Hade jag idag köpt en 330 sedan eller Touring hade jag absolut valt en faceliftad med sportstolar i hel/halvskinn/alcantara, komfortpaket samt i en snygg metallic färg som minimi krav. Navigationssystem och glaslucka är andra trevliga options som kanske inte höjer värdet men gör den mer lättsåld. Hittar man sedan en med det läckra M-sportpaket II så är den "komplett" i mina ögon :-) Jag har kört 320 170hk flera gånger och åkt en kortare tur i "wendtans" utsökta 330Ci, kan bara säga att jag hade bytt utan att tveka. 330 är en genompotent bil! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Prisspannet har även sitt ursprung i mycket olika förväntningar på pris icke att förglömma! /Simon |
|
|
Ceba: är det en sedan eller touring du söker? Vilken utrustning vill du ha? Det är möjligt att jag ska sälja min bil. //Player |
|
|
Har funderat på en sedan eftersom jag kör touring nu, ombyte förnöjer heter det ju :-) dock är ju touring praktiskt så det spelar ingen roll. Vad gäller utrustning är komfortpaket nödvändigt men det säljs väl inga bilar utan klimaautomatik o dyl. Automat kan jag tänka mig, så berätta mer om din kärra för jag är nyfiken. Mvh |
|
|
Okey detta är ingen säljannons utan endast svar på din fråga vilken utrustning jag har. 330i sedan Sv-såld, 3700mil Titansilver K-pkt. M-pkt, Steptronic, xenon, svart skinn, Harman-kardon, glaslucka, Vinterhjul(hakka4). Ditec-behandlad. Det är allt tror jag. //Player |
|
|
Prisskllnaden ligger även i om bilen är svensksåld eller ej. Framförallt när marknaden domineras av importerade bilar. |
|
|
Sålde min 330iM-01 i höstas för 188.000:- 7000 mil,m-pkt,sportstolar,helskinn,18" M-fälgar,mm mm... För billigt tycker jag egentligen,men det var trögt att bli av med..Var tvungen att köpa kombi.... ;-( 325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99,330iM,mm |
|
| Jojje: Var din bil importerad? | |
|
Japp,en ägare och fullservad på BMW. 325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99,330iM,mm |
|
|
Player, Har du sålt din bil? |
|
|
Nej. //Player |
|
|
Jag har inte annonserat ut den ännu. //Player |
|
| Player, du har mail. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.