AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.511

Startproblem vid varm motor 528i -99

Sp
17
Spartacuz
528i m5 -99
min bil startar som den ska när den är kall men efter jag kört den varm och stänger av, för att sen starta den igen efter en liten stund så "tuggar" den bara men ger jag den lite gas så hoppar den igång, sedan när man åker iväg och ska gasa så segar den den kommer inte på en gång. Men trycker jag ner gasen långsamt så sticker den iväg snabbare än när jag trycker till snabbt... vad är det för fel?? bensinpump som börjar att ge sig??, får den för mkt soppa??, insprutningen??

nån som har hafft samma problem på sin 528 E39 eller bara nån som är en fena på att meka som har nån aning???

Dala
joamob
Kan vara kam-/vevaxelgivaren. Jag hade liknande problem och efter att ha läst på AP konstaterade jag detta. De kostar ca 800:-/st på BMW, men är ett jäkla bök att byta. Kontaktanslutningen till dessa sitter under insugsrören. Du kan också åka in på BMW så får de koppla upp bilen.

MVH/Jocke

Jocke
pa
90
patbon
BMW 530 2001
BMW M5 2002
lika problem här bytte på bmw för en månad sedan det kostade 2600 sedan gick han som en dröm
Sp
17
Spartacuz
528i m5 -99
ok... men bilen kan gå bra en hel vecka ibland och ibland är den helt hopplös och går som en kratta, Den går oftast sämre när d e blött å slaskit ute, har ni upplevt det samma ??? tack för tippsen Jocke!!! ska åka förbi och inhandla givarna och så får vi se om du slog huvudet på spiken!!

Dala
pa
90
patbon
BMW 530 2001
BMW M5 2002
min gick dåligt när den blev varm
Sp
17
Spartacuz
528i m5 -99
en liten fråga bara, har varit borta ett tag nu så jag har inte hunnit handla givaren (-arna) hur många givare sitter det där???

Dala
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.