AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
902

ni som monterat gt-läpp...

nikkieb0y
Hur mycket lägre blev bilen? och vad satt ni fast läppen med?
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Menar du en orginal GT läpp eller kopia?
Jag har bara fått på mina splitters än så länge och bara dom gör att man tappar ca 3 cm vid farthinder osv.
Får man sen på en komplett läpp så försvinner nog 1-2 cm till.

Orginal GT prylar finns det färdiga hak och monterings hål till på M3:an. Bara o skruva. Men själva läppen tar en smula tid o montera med fjäderbelastad justering in o ut plus ny luftsluss till motorn.

En komplett orgina GT läpp kostar ca 10 000:- på bmw
Finns billigare i pirat men då är dom inte justerbara och har ingen luftsluss.

Länk
nikkieb0y
jag tänkte på den som stylingkompaniet har. så du menar att det försvinner ca 5 cm? håller du på att montera en org från bmw?
nikkieb0y
ganska så omöjligt på min bil antar jag:
Länk

blir nog höja upp den aning fram då, men det det vill jag egentligen inte göra...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Nja det kan gå om du kan pela upp den ca 10 mm fram.
Min är sänkt 40 mm fram och det funkar bra förutom vid vissa agressiva farthinder.

Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Nikkieboy: GT-läppen som typ Rieger har bygger ca 6cm. Den finns i både kolfiberlook och i vanlig glasfiber som ska lackeras. Jag har kolfibervarianten monterad på min 328:a, se länk under.

Kan fixa dessa läppar billigt till dig ifrån Rieger.

Kolfiberlookläppen : 1998kr
Glasfiberläppen: 1498 exkl. lack

/ Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Förtydligande:

Denna läpp är ju om du inte förstod det fast monterad och inte samma som "1BJÖRN" skrev om.

/ Jimmy

Min ögonsten: Länk
nikkieb0y
6 cm är nog en omöjlighet på min tror jag. kan bara höja den 5 cm med sellholm coiloverna som sitter på nu. och den är låg och stenhård som den är nu. höjer jag blir den ännu hårdare. tåls att fundera på.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
nikkieboy:

Jag har rieger kolfiber läpp på min samt sänkt 40mm fram. Det funkar...vissa branta farthinder skrapar i....mest jävligt är det vid trottoarkanter och sånt när man ska parkera...
Men på din vet i fan alltså....blir näst intill okörbart skulle jag tro........höj inte bilen för läppens skull.....är snyggare när skärmkanterna är nära fälgkanterna......vill ha ner min mer just där....men så blir den för låg ifram istället.....

OBS: Bry dig inte om bilen jag har på min här på autopower...den var lägre då samt utan läpp... finns en bra bild på garaget...

MVH: Henrik

///M3
nikkieb0y
m3lover -> nej man vill ju ha skärmkanten så närma gummit det bara går. just nu får man inte ens in fingret i mellan skärmkanetn och gummit. så ska det va!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.