|
|
|
|---|---|
|
Vilket luftfilter ska jag ha ? Jag har en 328i Coupe -97 (E36) .. Har nyss köpt ett dtm-blås, men vill gärna ha ett nytt luftfilter. Kan ngn rekommendera ngt bra och prisvärt? Vill åt lite maffigare ljud dvs. Tack på förhand! | |
|
Länk Sök inlägg, skriv luftfilter/sportfilter el dyl och du får många trådar och åsikter i ämnet. Börja där tycker jag. |
|
|
Lintec Länk BMC Länk Viktigt att du sköter filtret rätt så att du inte släpper in mer skit än du redan gör med ett sportfilter. Vanligaste är att man överdoserar oljan på filtret när man tvättat det, vilket resulterar i att tråden i luftmängmätaren gå sönder. Luftmängdmätare = Dyrt! Sköter man bara filter rätt och noga så är det lungt. MVH Dubilidu! |
|
| Jag har Pipercross insatsfilter, vilken skilnad orginal filtret är ju rena proppen! Dock är ljudet oförändrat med insatsfilter. | |
| skaffa ett KN-filter dom är kanon bra.fint insugsljud får du med... | |
|
Innan vi kan svara dig så måste du berätta vad du är ute efter. Är det mer effekt eller är det ett manlig brölande parningsrop |
|
| en fråga dricker bilen mer bensin med öppet filter?har precis satt in ett i bilen verkar precis som den gör det eller blir lite osäker.Min låter som ett manligt brölande parningsrop nu hehe | |
| Man gasar ju mer för att det är så härligt och manligt när det brölar därför så ökas även bensinförbrukningen.. =) | |
| hm det ligger mycket i det om man ska va ärlig :) | |
marre86 |
Hej hopp vad köper man ett bra insatsfilter(sport) till en bmw 740 -94 e38,an tacksam för en länk till en köp sida. Mvh |
|
BMW_MAN ... Jag vill "bland annat" åt det där manliga ljudet .. ;) Gärna effekten oxå om det går *ler* .. Så fler förslag är välkomna.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.