AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
875

Bil med större bagage än e34 touring.

Eftersom vi har stor hund och ska ha barn i vår är det dags att börja kolla efter en bil med större bagage.

Det vi är ute efter är en bil där man kan få plats med hund antingen i separat bur eller avdelade plats med galler i mitten och på andra sidan en barnvagn, försår ni hur jag menar. Man vill ju även att hunden ska åka säkert och inte behöva brottas med om kringfarande barnvagn och annat bagage.

Ekonomin är ganska begränsad då jag är arbetslös, än sålänge. Det jag funderat på är sista modellen av Audi 100, Opel Omega, Ford Scorpio, Ford Mondeo, Volvo 855.

Finns det några andra bilmodeller som jag inte tänkt på. Jag har tänkt på Volvo 745/945, men de vill jag inte ha annat än om det är en sista utväg.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Ford Scorpio, Opel Omega och Volvo 745/945 är ju skapliga laståsnor.. Audi 100 är väl ett skämt på den punkten, precis som E34 är ;)
Ford Mondeo är väl ingen bjässe precis...

En välvårdad 945 av senare modell kanske är bästa utvägen, trots allt. Dom finns ju med "respirator" o då blir det iaf lite fart ;)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ännu större bagage finns i Citroën XM och i den ultrastora Chevrolet Caprice och dens systerbilar Länk uppskattar du inte den runda karossen välj den gamla kantiga tyvärr saknas ABS och airbag på klassikern. Länk

Vill du hellre ha Ford än Volvo?;) Jag skulle till och med hellre ta en Kia Clarus än en Ford Mondeo/Scorpio;) extremt dålig kvalitet på det märket tyvärr, jag har haft en Ford och den upplevelsen önskar jag bara min värsta fiende!

Mvh Stephan
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag röstar på en Citroën XM Break (= kombi på franska). Vansinnigt rymlig och man färdas som en kung i dem, det gäller även hunden :)
720 liter bagageutrymme under insynsskyddet tror jag inte många bilar slår?

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.