|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett erbjudande om att köpa 19' M3 E46 original fälgar. Däcken är 235 fram och 265/30-19 bak. Passar dessa på en 323 Ci -00? Behöver jag valsa skärmkanterna? Tacksam för ett snabbt svar från någon ! // Jim Profit | |
|
Framfälgarna passar, men inte bakfälgarna pga att M3:an har annat inpressningsdjup på fälgen - de kommer att hamna för långt ut i hjulhuset och med så breda däck är det i princip omöjligt att valsa ut i tillräcklig omfattning! Dessutom är det inte lagligt/lämpligt att ändra spårvidden så mycket på bakaxeln. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok, så man skall alltså ha 4 st framfälgar om det skall funka? // Jim Profit |
|
|
Ja! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok, tack så mkt för hjälpen !! // Jim Profit |
|
|
Det går att svarva ner Bakfälgarna till rätt inpressningsdjup , men de är mer jobb än det är värt skulle jag tro. Läs reglerna angående utforming av Topic är du snäll. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Angående utformning av topic, har inte sett något om detta i regeltexten, vad har jag gjort för fel och var hittar jag denna text så att dylika missförstånd kan undvikas i framtiden? // Jim Profit |
|
|
Jim: Det är väl framförallt denna texten jag kom att tänka på: " För att forumet ska vara enkelt att hitta i och söka i, är det av yttersta vikt att rubrikerna är välformulerade och det ska räcka med att läsa rubriken för att direkt förstå vad inlägget handlar om. Inlägg med rubriker såsom "HJÄLP!", "HEJ", "Jag undrar en sak", "En fråga", "Två små frågor", "Hur?" osv... raderas omgående." Texten finns här: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Någon som vet vad det är för ET på originalfälgarna? // Jim Profit |
|
|
Om du syftar på din 323 så är det ET46 på 16" standard. kikahär för mer info: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
tänkte på M3 fälgarna. är det ET 27 på dom? // Jim Profit |
|
|
Jim: original 19" är 47 mm fram och 27 mm bak. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.