|
|
|
|---|---|
|
Jag satte på nya torkare och märkte när jag knackade på dem att länkaget som sitter under plastgallret på E34:an hoppade av leden. Skall armen som är som sitter på en led bara ligga på eller hur sitter de fast. Nu lade jag på det igen och det verkar sitta när jag använder torkarna men det verkar inte sitta speciellt bra. Skall det inte vara något slags fäste? I själva leden finns en gummibärlg under och sedan sticker det upp en metallpinbult (ogängad) som man lägger leden på men det borde väl vara något mer som håller det, ex. att man trycker fast det över en kul eller något? Mvh Joakim | |
|
Gummibälgen skall "bara" tryckas på metallkulan. På min bil hoppade armen av på vänster sida så det var ganska lätta tt komma åt med en Carlssontång. Lägg dock något emellan gummibälgen och tången, typ en trasa eller liknande, för att inte pressa sönder gummit. Du hör ett distinkt "plopp" när de glider ihop. Glöm inte att fetta in leden först. Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
markus00 |
Om det är den leden från torkarmotorn så går den leden att köpa ny hos BMW om det är så att bälgen är kass. Är inte speciellt dyr. |
| Misstänkte att det var en kula, tror min har gått av för det är bara en pinnbult som sticker upp några mm. Det är på vänster sida och det som verkar ha gått av är på den delen som är underst av länkaget, d.v.s. inte den långa armen som går längs med rutan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.