|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska troligvuis åka och köpa en -97 M3 coupe´ det närmaste dagarna,... nu är det så att bilen står 100 mil från mig och det är bara sommardäck på den.. så jag tänkte köpa beggagnade vinterdäck till den... Passar alla E36 plåtfälgar.. på M3 -97 oavsett om dom har suttit på tex 320, 323, 325,328?? för jag tänkte bromsarna är ju större på M3:an än det övriga modellerna... Få rbromsarna plats innanför fälgen? eller måste det vara "speciella" fälgar? Tackasam för snabba svar... Mvh | |
| Nej de passar inte. Tycker att det är onödigt att köpa vinter däck bara för att köra hem en bil. Ta den på ett bilsläp istället eller kör försiktigt med sommardäcken. | |
| Hmmm ok...tack för svaret | |
|
M femman: Det är ju inte bara att ta det försiktigt, eftersom vi passerat 1/12 så kan "Farbror blå" komma med sina åsikter längs vägen. Iofs blir det nog billigare än en uppsättning vinterdäck, men ändå. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| när jag var och hämtade min 152 mil bort i januari månad köpte jag v-däck för säkerhets skull,jag köpte AEZ ICON 5 en av några 16"fälgar som passar.men eftersom jag klarade mig på s-däck hela vägen hem såldes dom några veckor senare.. | |
| Det är bara att säga att man är på väg till tyskland så blir det inga böter. Idag är det inte vinterväglag i Stockholm. | |
nikkieb0y |
M femman -> jo men jag skulle inte villa köra en m3:a med sommardäck om det skulle frysa på, uscha....då är det ju bara att ställa bilen efter vägen och be till vädergudarna...och det kanske inte är så kul om man är 100 mil hemifrån... |
|
HJÄÄÄÄLP Jag måste ha tag på vinterdäck... !!!!!! Jag ska åka och hämta bilen imorgon och har inga däck snälla hjälp mig... kan köpa däck mellan Umeå-göteborg OMGÅENDE Mvh |
|
|
HJÄÄÄÄLP Jag måste ha tag på vinterdäck... !!!!!! Jag ska åka och hämta bilen imorgon och har inga däck snälla hjälp mig... kan köpa däck mellan Umeå-göteborg OMGÅENDE Mvh |
|
|
Måste det vara 17".. går det inte med 16"??????? Tacksam för snabba svar |
|
|
Enligt SMHI ska det vara plusgrader mellan Umeå och Göteborg i morron så det är väl inga problem. Jag köpte min förra M5 på vintern körde hem den i snöstorm på slitna sommardäck det var lite halt men tar man det bara lugnt så är det inga som helst problem. En M3 är ganska svag på botten så varvar du inte över 4000rpm så är det lugnt, bilen ska väl ändå provköras! Körde med både Pontiac TransAm och Camaro Z28 på vintern med sommardäck innan det blev lag och det var inga problem trots stora V8or. Annars kan du ju hyra en biltransport för några hundra istället! Det verkar ju idiotiskt att köpa vinterdäck till en bil som du inte köpt ännu! Tänk om den inte är så fin som du trott, ska du åka hem då med dina nya vinterdäck? Ser att du redan skrivit in bilen i din användarprofil, hoppas det är en bil som du tittat på innan. Begbilar kan tyvärr vara i vilket skick som helst särskilt M-bilar. Lycka till! |
|
|
Fråga! Får man på även 16" lättmetfälgar? |
|
|
Ja.. Om du läser "Skinkan´s" svar så ser du att 16" AEZ Icon 5 passar.. Lycka till med bilköpet !! Mvh Jimmy |
|
| Alla 16" alu fälgar passar inte på en M3. Det fick en kompis erfara... | |
|
AEZ Icon5 16" passar inte utan en spacer fram, har kört med såna som vinterhjul. Minst 10mm´s spacer krävs, hade själv 15mm för att få lite mer avstånd till bromsoket. ----BMW ///M3--- |
|
| Bak kan du åka på org 16" plåtisar. Har inte provat fram men som de verkar så går de inte! sen 97:A här väll lite större bromsar än 3,0:an | |
| MM evo16"(spider borde passa också) 16" plåtisar ifrån E34 ix ska enligt uppgift också passa, Rek däck dimension är205/55-16" | |
|
Hello! Har fixat vinterdäck nu... så det är lungt.. hmm åker om 6 timmar... det är ju bara 100 mil enkel resa så det är lungt:-/.. ajja ska bli kul iaf.. hare gött |
|
| Jag kör med aez 16", 7 ekrars, vet inte vad de heter men dom funkar kanon, utan spacer. | |
|
Hallå... Har nu blivit ägare till en TechnoViolett M3 Coupé -97. Grymt fräsch bil.. kändes nästan som ny... helnöjd. tänkte bara skriva av mig lite.. Hare gott hej! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.