AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.003

Coupé mer värd än Sedan E46?

Får man mer betalt för en 330 Ci än en i?
ja, allt annat lika på en stor population av fordon.

/Simon
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Coupéerna har ju alltid varit dyrare än sedanvarianterna som nya,när det gäller begagnat så börjar det se ut som om dem inte alls är speciellt mycket mera värda än sedanerna...Det lilla jag sett måste naturligtvis tilläggas,jag har inte kontrollerat det så noggrant..

Mvh Janne.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
För mig är coupén värd långt mindre än sedanen, minst 30 000 skulle jag dra av för de saknade bakdörrarna. Men det finns många andra som är av annan uppfattning. Alla bilar är i och för sig fullständigt värdelösa i sig, det är ju människor som åsätter dem ett värde. Som det verkar av annonser åsätter säljarna av coupéer sina bilar ett högre värde, jämfört med de som säljer sedaner. Om de får ut mer är i och för sig en annan sak, men troligen får de det.
Det är nog också vanligare att coupéer ej är vinterkörda, vilket kan pressa upp den genomsnittliga prisnivån något.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
När jag tittade på att köpa 330 så låg coupen ungefär 20-45.000 dyrare än motsvarande sedan. Och i nypris så är coupen 27.000 dyrare. Ja du kommer få mer betalt för din coupe än motsvarande sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.