AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
774

Äntligen en Z3 i familjen

rsarits
Nu har vi fått tillskott av en Z3 1,9 i hemmet.
Den gröna 530:n har fått sällskap av en grön Z3:a

Nu är hustrun helt nöjd, bilen var mycket efterlängtad.

Komfortskillnaden mellan Z3 och E34:an är groteskt stor, men en roadster skall inte vara i första hand bekväm, utan cool:-)
Grattis! Hoppas du blir nöjd sen i sommar! :)

// Pantzare
helt rätt rsarits: en Roadster köps och körs för känslan. Komforten är ovidkommande.
Välkommarn till "vår sida" av forumet :-)
ser att du är en Upplänning så vi lär väl se skönheten på kommande sommarens träffar i stora stygga stan ?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Välkommen i gänget!

Angående komforten så är de flesta Z3'or med ägare som är aktiva här, ytterligare uppstyvade och därmed ännu mer obekväma. He he, men det är precis så det skall vara.

När du plockar ut bilen på en riktigt kurvig asfalt sträcka så trillar alla bitar på plats.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
rsarits: Välkommen till Z-flocken!! Kul med en grön bil till. Vilken grönfärg är det??

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
rsarits
Svarar i tur och ordning:
Jag blir nog nöjd i sommar, men frun blir nöjdast, det är nämligen hennes bil!
Träffar har jag hittills inte varit på, det blir liksom inte av.
Den gröna är "vanlig" grön dvs utam metallic:-)
Den ser ut ungefär som min bostongröna 530 i kulör.

En sak jag blev förvånad över är försäkringen, 530:n kostar mig c:a 8300:-/helår, helförsäkring med obegränsad körsträcka (jag kör 6000mil/år), Z3:an kostar bara 4300:-/helår, helförsäkring, iofs med körsträcka 1500 mil, men ändå.
Jag trodde det var dyrt att försäkra cabbar?

Måste också säga att det är förvånansvärt bra drag i den lilla 1,9:an, den är visserligen lågt växlad, men ändå.

530:n kommer ju inte till sin rätt förrän det redan går 150, den är i mitt tycke lite väl högt växlad, den varvar bara 4300rpm vid 230 (har testat, i Tyskland), Z:an varvar ju 4000 redan vid 140.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.