|
|
|
|---|---|
|
Som ganska oerfaren vad gäller BMW skulle jag uppskatta forumets synpunkter på en bil jag har gått och sneglat på. Det är en 530 iA Touring -01 med all utrustning utom M-sport chassiet. Den har gått 8600 mil och handlaren begär 229 000. Är det ett vettigt pris? Det går antagligen att pruta något. | |
|
Hej, jag av 247,000 för en svensksåld 525i T med 3500 mil hos BMW-handlare. Hyfsat välutrustad. Det verkar som om 530 ligger rätt mycket högre generellt men hur "känns" bilen? Som ny? Sliten? Luktar gott? /M Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
All utrustning ,finns ingen sådan BMW :) .TV/Navi???? 530 har en hög "baspaketutrustningsnivå" som finns i de flesta ex. Pris nivån är beroende av vem som säljer bilen, BMW, annan handlare, import,svensksåld. Men står bilen hos en seriös handlare och är svensksåld så är prisbilden kanske inte helt fel, garantier mm ?? Det finns fräscha 530- 01 ttor från 175.000 med 12.000 mil på mätaren. ///MVH Hasso Länk |
|
Tycker det låter lite i överkant för den bilen. Farsan köpte i somras en 530iA touring -01, Topazblå med elsportstolar i skinn, tv/navi, standard 16" osv. Den hade gått 4700mil ungefär o den fick han för 240k hos en aukt. handlare, dock för annat märke. Kanske inte världens bästa affär, men bilen är fin o tight (fattas väl bara annat). Får du ner den till 210k om det är en fin (och ärlig!) bil så tror jag du gör en bra affär. 3,0lit 6:an är en härlig maskin! Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Med "all" utrustning menade jag det som ni har varit inne på TV/Navi, PDC, elsportstolar, avbländande elspeglar, sollucka m.m. Den är importerad vilket egentligen inte spelar någon större roll för mig men det är klar att det är ju faktum att de är aningen mer svårsålda då den dagen kommer. Annars är den fin i lacken, inga märken på stötfångarna, inga märken på skinnklädseln eller något annat jag har kunnat se. Ska provköra den i helgen och se vad bilhandlarn kan göra på priset. |
|
stefannorr |
Kolla milen innan köp... |
|
Hej, har du länk till lite bilder? /M Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.