AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.322

Är inte detta extremt billigt?

Sida 2 av 2
buffy11,

ge dig! Ordet fullutrustad missbrukas å det grövsta när många BMW:s utrustning ska beskrivas, innebörden i ordet är därför mycket osäkert/urvattnat(för en del innebär det att bilen har elhissar, för mig att det inte saknas någon option alls). Heder Åt Erik T som skriver ut den utrustning som finns istället för att fara med osanning!

/Simon
buffy11,

563 Make-up spegel i solskydden fanns med, det såg jag. Make-up speglar för baksätespassagerarna, infällda i framstolarnas nackstöd finns dock inte, och det var dessa jag syftade på även om jag uttryckte det lite otydligt. Ber om ursäkt för detta.

Du är för övrigt den första jag stött på som VILL att man ska ljuga när man skriver en annons.

Trevlig helg :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
JAG VILL inte ljuga ,har jag aldrig sagt att JAG SKA men om jag vet vad som fattas i min bil så skulle jag skriva det istället skriva en lista med allt som finns i o på bilen tycker att det verka lättare MIN åsikt sen får ni tycka vad ni vill o göra som ni vill, jag skiter i hur ni gör bara ni blir nöjda med det själva tyver har jag inte koll på bilar jag inte har fattas för utr men den jag har ,har jag koll på.
Vet att det finns en del som stör sig som f*n på folk
som skriver fullutrustad när det kanske fattas ett par tre helt
meningslösa option på bilen.

Själv bryr jag mig inte så mycket om nån skriver så om en bil som har allt elstyrt som kan vara det, klima, pdc, navi, larm
mmmm

Skulle jag vara intresserad av en sån bil och annonsören skriver fullutrustad men saknar tex make up speglar i baksätet så skiter jag fullständigt i det.

Däremot kan jag störa mig på såna som skriver fullutrustad
utan skinn eller såna som skriver fullutrustad fast ändå saknar navi. Men det kan ju kanske bero på att jag anser att det är två ganska vanliga tillval idag som jag dessutom vill ska finnas när jag köper bil.

Håller absolut med de som skriver att fullutrsutad missbrukas ganska ofta samtidigt som i alla fall jag stör mig lika mycket på folk som orkar gå tillbaka och granska den aktuella modellens tillvalslista för att sedan påpeka att det faktiskt saknas 2 tillval för att bilen ska vara fullutrustad......

Men men , alla for ju tycka som dom vill. Det här är ju
bara min åsikt.
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Håller fullständigt med "simon_en" och "Kalle Hansen".
Svenska språket ska inte missbrukas..

buffy11:

Varför kan man inte använda "mycket utrustning" eller "välutrustad" istället för "fullutrustad"??
Dessutom, det är väl inte direkt "säljande" att berätta om allt som ens bil saknar i en annons??

Wadstedt79:

Kan nog, med största sannolikhet, hävda att de flesta bilar som annonseras ut som "fullutrustade" saknar mer än "2 tillval" för att uppfylla beskrivningen fullutrustad..

bu
294
buffy11
jo det låter bättre med välutrustad eller mycket utrustning de e sant kan man skriva istellet för all utr utom bla bla ska jag göra nästa gång jag säljer bilen tack för tipset. man är aldrig för gammal för nya ord.
Mr Nullzwei

Du har säkert rätt men jag syftade på de ordmärkare
som måste älta detta med att "Ingen bil är fullutrustad"
oavsett om en bil har 99% av alla option som fanns.

Alltså de här på forumet vars största uppgift i livet verkar vara
att hitta just de saker man inte listat på bilen för att sedan
påpeka att den fullutrustade Bmw'n inte finns......

Men det är ju bara min åsikt.....

sw
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Helt riktigt Wadstedt.
//Marin
Wadstedt79,

ett annat sätt att se på det istället för "ordmärkare
som måste älta detta med att:
"Ingen bil är fullutrustad"
oavsett om en bil har 99% av alla option som fanns."
är helt enkelt en sträva efter att de ord som skrivs/sägs ska innebära det som kommuniceras. Att försöka göra sig löjlig över det är konstigt. Har aldrig hörttalas om någon som ser det som sin största uppgift i livet heller fö.
Detta handlar inte om åsikter som jag ser det utan att vara tydlig och precis i sin kommunikation.

/Simon
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Ajfan, inget kylskåp...slutpris utan kylskåp 40 papp...:-)
bu
294
buffy11
hmm jag skiter i att köpa den.. utan kylskåp å sminkspegel bak inte intresant längre måste ha det :=) lägger ner tankarna på köpet
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Bilen i fråga är mkt fin, en kompis till mig som har den. Helt klart värd pengarna han begär. Skulle själv vara intresserad om jag inte redan hafft m5:an..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.