AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.323

Är inte detta extremt billigt?

Sida 1 av 2
Alltså...kolla den här bilen Länk är inte det väldigt billigt?? Den ser ju fin ut på bilderna...synd att man inte skall byta bil...i så fall hade man ju absolut kollat närmre på den...Men fanns DSC verkligen redan -95? Trodde det bara fanns ASC vid den tidpunkten jag..

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Jag tror inte att det är extremt på något vis.. Han har haft bilen till salu i ett par månader nu i alla fall, det verkar tungsålt. Tycker man ser de flesta 750 som ligger på annons lite då och då, det verkar inte vara lätt att sälja.

Många sätter ju lite väl höga priser men de nivåer som Erik har i ovanstående annons är ju runt de rimliga. Min åsikt är alltså att Eriks pris inte är extremt, det är snarare många andra annonser som är extremt dyra ;)

/Marcus
hmm..så den är så fräsch som den ser ut och kostar så lite eller?....undrar just varför jag åker 328 i så fall haha...skulle ha väntat med att köpa bil och köpt den där 750:n....

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Såg annonsen igår och blev sugen på bilen. Största nackdelen när man bor i Stockholm är ägandekostnaderna (försäkring och bensin) jämfört med en 328. Tycker också att 750 i annonsen är sansat prissatt.
Lär ju inte vara så billigt med försäkring för mig heller...23 och haft försäkring i 4år utan skada....har 11900 på 328:an nu...med 6000 i självrisk...undrar vad det skulle kosta på en 750 ja...

Priset känns inte speciellt lågt. Tror att ett försäljningpris ligger runt 70KSEK för denna bil. Vill man hitta någon som endast ska ha ett bra pris oavsett bil är det nog ännu lägre än 70KSEK.

/Simon
Eftersom jag gjort lite efterforskning om bilen så kan jag hålla med Simon i hans uttalande. Dryga 70 är nog ett troligt pris i slutänden...

Denna bilen har diskuterats tidigare i en annan tråd på 7-serie forumet..

/M
Hur kan den vara så billig då? Mätarskruvad? Dåligt skick? eller vad?...om inte...undrar om han vill byta mot en 328 :-)

svardska
Börjar inse att en fin 750 e32 ska ha ett riktpris på 10k om man jämför, e38 måste ju trots allt vara en mkt bättre bil...
Nu får man det väll hett om öronen men jag börjar bli rätt uppgiven i mitt letande efter en 750 e32á
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Svardska din svikare! (hehe) synd att du är så prismedveten annars hade du fått köpa min 750. exakt likadan som din förra. Men nu behöver jag den själv som vinterbil.

Ädla fiskar simmar motströms!
Zaharald
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Svardska, köp den här!
Länk
Preis: VB 24.500 EUR
Fahrzeug: Alpina B12 5.7
Alpina-Nummer: 046 von 202

Erstzulassung: 19.08.1996
Kilometerstand: 165.000

Hubraum: 5646ccm
Leistung: 285KW / 387PS
Drehmoment: 560NM
0 - 100km/h: 6,4 Sekunden
V/Max: ca 300 km/h

Außenfarbe: cosmosschwarz-metallic
Innenfarbe: Leder schwarz

/Mats J
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Svardska eller den här.

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Individual lock" Är det att man får egen nyckel till bilen? ;)

Snygg e38 hur som helst.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Håller med simon_en, slutpris på run 70 kkr...
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
är det inte enklare att skriva all utr e lite jobbit att läsa allt o när man e färdig så är den full utr :(
buffy11,

Bilen är inte fullutrustad, den saknar exempelvis make-up-speglar och fällbara bord i baksätet. Om säljaren skrivit att bilen var fullutrustad så hade han således ljugit.

Jag är övertygad om att alla seriösa spekulanter på en dylik bil uppskattar att säljaren bemödat sig med att skriva in hela utrustningslistan (och den var i detta fall LÅNG), istället för att som majoriteten av alla säljare - bara ljuga och skriva "fullutrustad".

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
bu
294
buffy11
ja kalle det var katastrof att jag missa det men det är inget som jag tänkte på,det är ingen dvd i bilen såg jag med.
buffy11,

Det är just min poäng. Det finns i princip inte någon BMW som är "fullutrustad", därför bör man alltid skriva ut exakt den utrustning som finns, anser jag.

Bilen saknar för övrigt kylskåp samt svart innertak också. DVD tror jag inte fanns att välja 1995. Lägg sedan till all den utrustning man kunde välja från BMW Individual...

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
bu
294
buffy11
men är det inte lättare att skriva all utr utom bla bla bla istället för att ha en hel lista man måste gå genom för att inse att det fattas grejer för att det inte är full utr känns lite enklare, eller?
-BeeMWe-
Känns som en normal ägare inte vet att makeupspeglar fanns som tillval...
bu
294
buffy11
563 Make-up spegel solskydden. kalle såg du inte detta det var bara bordet som fattadas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.