|
|
|
|---|---|
|
har tänkt att sänka min e34 touring. har hört att nivåregleringen kan gå sönder då. hur ligger det till med det? ghost | |
|
Vad menar du med att den går sönder? Fram är ju inte så konstigt, bara att byta till det man önskar. Bak har du två alternativ, antingen sänka lite mekaniskt i själva nivåregleringen med hjälp av länkarmen som styr det under bilen eller konventera om till vanliga dämpare/fjädrar. Själv monterade jag detta Länk paketet. Bytte således allt runt om och är toknöjd. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Micke: Går det inte bara att sätta dit sänkfjädrar? Det finns många firmor bla H&R som säljer sänkfjädrar till E34 med nivåreglering 10mm och 15mm. Vad menar du med att sänka mekaniskt? | |
|
M femman: Det sitter ju en givare/länkarm på bakaxeln (är det väl) som känner av hur nerlastad bilen är. Denna (noll-)nivå är något justerbar både uppåt och nedåt och på så sätt så kan man sänka bilen, eller höja om man vill det. Det lär dock inte göra något positivt för vägegenskaperna, utan mer för det estetiska isf. På E39 går ju detta att justera elektroniskt via DIS ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Någon som har testat detta på en E34? | |
|
Jag justerade armen på en mercakombi jag hade och det gick att justera en hel del både uppåt och nedåt. Vet ej om det är liknande system på bmw men om det är det så är det rätt lätt. |
|
| Jag skulle byta staget inför besiktningen och hade lite bråttom och av misstag och sköt jag givararmen för mycket bakåt (tror jag) vilket resulterade i att ventiltätningarna gick och dessa fanns inte att köpa så det blev en från skroten. men med den nya på plats så justerade jag så det såg bra ut, man får ha bilen på tomgång och stående på jämnt underlag exempelvis en lyft ifall du inte vill fastna ifall du sänker för mycket :-). det är bara att släppa på en klamma (sitter med två m6) och justera, dock ganska känsligt har jag för mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.