|
|
|
|---|---|
|
Vem sa att det inte var lönt att chippa en sugmotor? ;) Länk The Seven Series...Cause I ride with pride! | |
Nöjd E30 ägare |
Ser ju rätt lovande ut:) I do it only for the glory. |
|
Tja, reklamen blir väl inte mer sann bara för att man ritar ut en graf... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hehe, är det någon här som har en 728 som drar 0,59l/mil på landsväg? | |
| I 90km/h | |
Nöjd E30 ägare |
möjligen att den kan dra 0.59 i 70 km/h om man kränger på en uppättning 165-80/16" :) hehe!! Nä allvarligt, det är en omöjlighet.. I do it only for the glory. |
|
Som vanligt är jag tveksam, den där grafen ser inte särskilt äkta ut verkar mera vara ett exceljobb och tyska annonser för chip brukar i mina ögon ofta utlova lite väl stora förbättringar. Över huvud taget tycker jag det är sällan som man ser några seriösa bromspapper på chippade bilar utan turbo. Sedan finns det ju en del bilar där tillverkaren valt att begränsa effekten i en motor för att det finns en värre modell med samma motor men annan programvara för mer pulver. Volvos 140 hkr och 170 hkr motorer ska ju vara samma i alla detaljer utom programvaran, då finns det stora vinster att göra om man chippar 140 hkr modellen. //Magnus |
|
| Prestandan är ju en lögn från början! En 728 gör inte 236 km/h utan runt 225 va? Ingen ska inbilla mig att en chippad 728 går att få upp i 242 km/h!!! Vilken bluff! | |
|
528an: 234 har jag kommit upp i enligt GPS...end of story... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
andha45 |
Har haft flera 528. Den (enda) chippade gjorde 255 på mätaren, de utan chip 245. Tyckte nog att den chippade var lite snålare och piggare men om det är värt att lägga 10 000 på är tveksamt. |
|
Bluff eller inte? Jag har kört min 728 i 235km/h (enligt mätaren) på autobahn ,innan jag blev tvungen att slå av . Om utrymme funnits hadde det blivit några km/h till. Jag har även "mjukkört" från landet med snittförbrukning 0.68 och 90km/h , och då gjordes ändå en och annan omkörning . Så helt galet tycker jag inte det verkar vara, men det finns väl en anledning till att BMW inte har plockat ur det här ur motorn från början. Kan tilläga att min är manuell , det kanske gäller "grafen" också? Mvh Janne |
|
andha45 |
Fünfgang-Schaltgetriebe - ja den är manuell! |
|
Chippade min 750 för nästan 10000:- nada(kännbar) skillnad mer än att fartspärren försvann..däremot när jag chippade automatlådan,det gjorde en enorm skillnad. synd man är farträdd.. Dressa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.