|
|
|
|---|---|
|
Jag kollade på modellguiden nyss och såg att en 325 från 93 uppåt drar mindre bensin än en 320 91/92...stämmer det verkligen? om de e sant så tänker ja byta till en 325... Va tycker ni om 325? always Loco... | |
|
325 har vanos och 320 inte? Tror att det är så iaf... Bilen: Länk |
|
|
Tror skillnaden är marginell, men troligtvis kör man något hårdare med en större motor så i praktiken drar nog 325 mer. Vad som skiljer mer är nog annars försäkringen, kolla vad som gäller för dig innan då slår till. |
|
|
Häng inte upp er på bensinförbrukningen. Kör man under 2000 mil per år spelar det knappast någon roll om bilen drar 0,8 l/mil eller 0,9 l/mil. Det är bara idiotiskt dumsnålt att hänga upp sig på sådant! Visst kör du 5000 mil till o från jobbet är det ju en annan sak! mvh |
|
|
Stavros: En krona milen, blir ju en del pengar i längden. Att man sedan antagligen gasar mer med en 325, som sagts, och att den är dyrare i inköp behöver kanske inte diskuteras :P |
|
|
1kr milen 2000 mil om året =2000 kr om året/12 = 167kr i månaden. Det är väl inte så mycket att bråka om? Det är detta jag menar med dumsnålhet. |
|
|
167:- är alltid 167:-,behövs alltid till nå annat,men att göra ett blibyte pga att den drar 0,1l/mil mindre e väl kanske lite å ta i... Tycker många hela tiden säger att 325 drar antagligen mera bensin för att gasar mera,man gasar väl lika mycket fast man har en 320,när man känner för att gasa på så gör man de ovasett bil,undantag kanske en tex en M3 då,men om man jämför 320 & 325,de e ju ingen monster skilland på effekt precis... Enligt modellguiden så sänks förbrukningen rätt mkt när vanos kom,vet inte riktigt varför vanos gör så stor skillnad på förbrukningen,nån som kan förklara exakt? |
|
| oppss...ni får ha lite överseende me min stavning ovan :) | |
| Vanos ger ju högre bottenvrid vilket gör att bilen orkar mer på mindre gas? | |
320-325 |
ja en 325 drar nog aningens mindre än en 320.. mera botten i en 325 a behöver inte gasa o växla lika mkt. sen o man kör hårdare så är det ju en helt annan sak tycker jag. Supra MKIII |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.