|
|
|
|---|---|
piddagomidda |
Såg häromdan att det droppade lite olja från växellådan undrar om det är ett känt problem när man bytat motor. all olja e byt i motor, låda, servo. Kan det vara så att packningen till olje tråget på lådan måste bytas eller skulle ha byts innan man hällde på ny? alla funderingar och tips/erfarenheter mottages tacksamt Mvh pidda Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos..... |
|
Borde vara främre eler bakre packboxen som läcker, dom kan ge sig om man inte är snäll när man sätter ihop alltihopa. Läcker det i framänden eller bakänden? Eller kanske från någon o-ring till tex oljestickeröret, eller kabelgenomföring? /Mats J |
|
piddagomidda |
tack för tipsen ska kolla Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos..... |
Paap Reeder |
... bara det inte läcker genom bakre vevaxeltätningen?? MVH /// Paap R |
piddagomidda |
men det är "röd" olja från växellådan Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos..... |
Paap Reeder |
.... då kan det vara packboxen mittemot ..... på ingående axeln till lådan. Den packbox som konverteraxeln sticker in i. ... nääää nu skall jag vara snällare. Har för två mån precis bytt min låda..... så jag har det fortfarande "i armarma". Tycker du skall göra så här: - spruta på ordentligt med avfettningsmedel underifrån på låda och motrns"Bakdel". - tvätta kliniskt rent - observera ....... och försök fastställ var det läcker. Möjliga ställen förutom ovan nämnda packbox är de koniska anslutningarna för oljekylen. Kan ju vara så att själva stosen - som skall dras med en insex-nyckel - för resp anslutning kan ha lossat från lådan. Oljan sprider sig och man kanske tror att det kommer mera "innifrån" MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.