|
|
|
|---|---|
Nöjd E30 ägare |
Var en sväng i Sölvesborg, och besökte bla. en pizzeria då följande inträffade: När jag satt där och dsikuterade den bilen som jag och min syster precis tittat på så la sig en "stammis" sig i vårat samtal. Jag blev tilltalad, -Är du inte intresserad av en 7 serie? Nja, det beror lite på hur mycket du skall ha för den och vad det är för modell svarade jag. Han svarade, - 69000 kr Jaha svarade jag, vilken modell är det då? En 730 svarade han. Min tanke, det kan ju då vara en fin E32 eller ett ras till E38... Men icke, han menade att det var en V6:a i den, en 730. Jag höll på att få hela pizzan i lungorna i stället för magsäcken.. Slutsatsen av detta: Hur orkar man sitta och hitta på en massa, E23 fanns vad jag vet aldrig med en treliters motor, i alla fall absolut inte med V6:a. Till sist, att värdera en bil som inte finns till 69.000 kr. SUCK!! Är det någon annan som råkat ut för något liknande:) ??? I do it only for the glory. |
| 730i fanns med rak sexa. | |
Nöjd E30 ägare |
Missade skriva att han sa att det var en 79:a! I do it only for the glory. |
| 730 fanns även som V8 både som E32 och E38. | |
| Men inte 79 så klart. | |
|
Jaha ja! Nu minns jag, 79:an hade en V6:a, på diagonalen om jag inte minns fel;-) /A |
|
|
Hade inte bytt bort din pärla mot vilken V6a som helst ändå Nils;)! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Alla E23:or har rak 6:a mellan 2,8 till 3,5 l. Världen är full av idioter.................. Mats |
|
|
Nöjd E30 ägare, 69000 får betraktas som relativt dyrt för en 730 e38 iofs. De försäljningspriser som jag fått reda på ligger på liknande nivå för nyare 728(som ligger högre än 730). /Simon |
|
|
Det kan ju vara Tony i Avesta som slängt i en V6:a i den. /A |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
lite OT, men till trådstartaren: Är det fläsk i en 728? Bara undrar för jag har fått ett jäkla bra pris på en -00 som har allt och ser ut som min drömbil typ.... Är de roliga o köra? (har aldrig testat en) |
Nöjd E30 ägare |
maverick_750rr: En 728 är ingen raket, men räcker mer än väl till för den sortens körning som bilen är tänkt till. I do it only for the glory. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.