AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.079

Vem gillar en sån här E36?

Sida 3 av 4
"Är en bil Original om den har olja från Biltema?"

Ja, om det är den av BMW rekommenderade oljan. Nej om det är något annat mumbojumbomärke ;)
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Olof>> Ja, det är väl på plats med ett litet förtydligande då. Mitt inlägg var till största del riktat mot Kalle, och till viss mån till dig då jag vet att du håller med honom i mycket.
Jag vet dock att du är lite "liberalare" (iaf. enligt det jag läst tidigare) i din inställning till icke orginal prylar än Kalle.

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
M femman: Vissa modeller är otidsenliga. Andra modeller känns hopplöst daterade ganska snabbt. E36 är en modell som känns omodern och tråkig i sina former idag. Under första halvan av nittiotalet kändes däremot modellen väldigt fräsch och snygg. Konstigare än så är det inte. Vissa modeller förlorar sin skönhet efter några år på marknaden. Tiden går ifrån dem. Jag kan nämna mängder med bilar som jag tyckte var snygga när de kom men som inte håller i längden.
Jens Ek:

Visst håller jag med Kalle i mycket. Men det är ingen hemlig konspiration mot alla styling-freaks. Vi råkar bara ha väldigt lika smak när det gäller bilar. Tro det eller ej.

Jag tycker verkligen inte att den där ombyggda bilen var vacker, och eftersom frågan var riktad till alla så har jag rätt att uttrycka min åsikt. Like it or not. Jag tycker inte att jag har uttryckt mig på något speciellt upprörande sätt heller.

Jag tycker inte heller att alla skall tycka som jag - alla har rätt till sin åsikt. Men jag tänker inte censurera eller undanhålla mina åsikter för att glädja andra.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
White-trash styling i värsta utförandet!
Jag håller med Bjoerck där, kika bara på Audi TT tex. Hur snygg är den idag?
Väldigt få bilar är otidsenliga, 911 är dock en av dom.
Jag tycker för övrigt att majoriteten lamborghini och Ferrari från 60-70 talet är ganska fula.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
E46 är i MINA ögon ful, E36 snygg. Punkt slut! ;)
wendtan:

Visste att du skulle nämna 911. När byts 330i:n ut till förmån för en GT3? ;)

Jag tycker personligen att E36 är intressant för att den tog ett väldigt stort steg framåt från E30n. Med ett utseende för 90-talet, bättre luftmotståndsvärden, bättre komfort, bättre motorer, bättre säkerhet och det var den första modellen som började med strålkastarna i fronten "inglasade". Utseendet i originalutförande de senaste årsmodellerna tycker jag är helt perfekt.
Sedan att det är så många som är drabbade av kebabvågen är tragiskt, men samtidigt uppskattar man bättre de få originalexemplar som finns kvar.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
M femman

Klart du får tycka det!

JAG som haft både e-36 och e-46 tycker att den förstnämnda
är så mycket äldre och tråkigare både utanför och inuti på samma sätt som e-90 är bra mycket modernare än e-46.

Att tycka att e-39 är tråkig som ju av ägarna själva blivit vald till bästa nybil 5 av de senaste 6 åren tycker låter ganska annorlunda.......

Varje gång jag kört min kompis e-39 så tycker jag bara min e-34 känns äldre och tråkigare än någonsin. Skiljer bara 3 år på våra bilar men det känns mer som 10 faktiskt.

Längtar efter våren när jag ska byta bil så jag slipper ha min nuvarande som känns som en riktig dinosaur på vägarna.
Ta inte illa upp nu e-34 ägarna......

Köpte ju ändå just den bilen för att det var mest bil för så lite pengar.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
wendtan: håller med, inte många BMW är otidsenliga... M1 kanske... eller E34M5 ;)

Micke K. Länk
Smaken är som baken helt enkelt. Det blev ingen M5 E39 för mig pga detta och dess motor problem. Men så fort jag är klar med studierna så blir det en M5 E60, då har nog priserna sjunkit lite också.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Helt Offtopic:

Odödliga BMW enligt mig:
327 Länk
3.0CSi Länk
M3 e30 Länk
Z3M coupe Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Visa användare
401
seastream
118d -08
- Klabbe & Thorssa, Tackar!!!

Personligen tycker jag att det är den snyggaste e36 cabbe jag sett, så fruktansvärt brutal.
Efter mitt eget e36/46 projekt så vet jag att det krävs fruktansvärt m jobb för att färdigställa en sån bil, o bara det är ju beundransvärt!

Iofs så är den byggd av en firma, med deras ekonomiska resurser, men endå.

Tråden kanske skulle ha legat under "Styling" så orginalfantasterna slipper läsa den.

Det är väl bra att man vill förbättra utseéndet på sin bil( efter eget tycke), lite konstigt det här med alla som ogillar styling, man ska inte bygga om en bil efter gällande trender mm, men man kan köpa en ny bil som har designats efter samma trender, bara för att det är en orginalbil?? hmmm lite dubbelmoral anas??

Seastreams Garage -no compromises

Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Wasstet79: Beror nog på skciket på den individuela E34:an! jag körde och jämnförde med E46 häromdagen! Nu har min Sportchassi och värre bussningar osv + öppet filter och minnst 10% Etanol i tanken.
Det som var stora skillnaden mellan bilarna var: Slapp gas och koppling i E46, E34:a är mer tungtrampad och förmedlatr mer känsla och mindre hugg och E46 känns inte mekanisk.. Motorn på E46:an (2,2:an) var mer civiliserad och lite busig, men i övrigt småtråkig. Min E34a är råare och mekaniskt vacker. E46:an hade en väghållning och komfort som var bländande! Stolar som var att döda för (sportstolar delläder) här kändes E34:an så frånåkt så jag grät... visserlgien är väghållningjämnförelsen felaktig eftersom det är en sådan stor viktskillnad! Men E46 alla gånger med M50 motorn och inge DSC =) drömbilen!

otidsenliga BMW:ar enligt mig är 635csi och 3.0csi. Vackra karossformer som alltid kommer upplevas så.

Några av bilvärlden mest lyckade karosser är Jaguars XJ-serie samt Porsches 911-serie. Gemensamt för de båda modellserierna är att dess ursprungliga form skapades på 60-talet och att de sett i princip likadana ut ända fram till 2004. Det är modeller som inte är beroende av sin tidsepok utan är klassiskt eleganta.

En Porsche 993 eller 996 blir vårens köpobjekt. Vet inte vilken jag skall välja bara. 993 är underbart snygg medan 911 är lite diskretare i sin framtoning (läs tråkigare formgiven om än ABSOLUT inte ful) men bättre.
Rättelse: 911 skall vara 996 i föregående inlägg. Beklagar misstaget.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
993 är en av de vackraste vagnarna som gjorts.. men jag är även ett stort fan av Countachen, Bugatti EB110, TEstarossa osv.. men jag är färgasd av att vara född på 80 taletr med så.. *s* Sen så är väl Porsche 959 också en skönhet!

635:an är en helt klart vacker bil! En riktigt Hajnos BMW, porr.. M3 E30 är en annan bil som får munvattnet att rinna!

Sen finns det ju en gammal Jaguar som på sin tid var ett monster.. minns inte vad den heter men urhsca vad snygg den är!

Tyvärr så är jag lite av en anti E36 person.. kan inte alsl med den desigenn så jag hade hellre haft den ni visade i sedan/Coupé utförande! Motorerna i E36 och E34 med enkel Vanos är något så charmant... mekaninska känslan är ockås något att drömma om!

sh
820
shu!
525i -91
Tyckte den snygg , men jag tycker att den hade sett mkt bätre ut med en annan front.

Kalle Hansen: En sån tråd kanske inte vore då dum ? "Vem tycker att Kalle och Olof har dålig smak?" ;D

Jag tycker dock att alla har rätt till sina åsikter och även få skriva om dom på ett forum , men jag tycker iaf att det blir lite långrandigt att läsa i var och varannan tråd om en rejält stylad bil se samma människor gnälla om hur ful den är.

Mvh Robbin
Calle och Olof är två unikum för sin generation. Brukar vara personer i deras ålder som på ett brutalt sätt stylar sönder BMW:ar. När jag var yngre tyckte jag diskret styling var ballt. Tycker fortfarande det kan vara snyggt med styling men jag orkar inte utföra det på mina bilar. Bara jobbigt.

BMW är väl knappast ett bilmärke där det gör något om lite stylingattribut hamnar på. Värre är att styla en Ferrari, Porsche, Jagga eller annat exklusivt bilmärke. Dessa bilar är ju unika från början.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Tja!

Håller med bjoerck! E30 håller längre rent designmässigt, helt klart. Kolla som sagt på Audi TT, ser ut som en avdankad börsmoppe fårn tidigt 90tal.
Personligen har jag adlrig gillat TT, men nu är det ännu värre :-)
1000ggr hellre en E30 !

Den stylade E36an var helt grymt ok !
Sedan får man ju betänka att det är just en stylad bil, de håller ej i all evighet rent desigmässigt.
Modet ändras helt enkelt.

Det är ju det som är själva grejjen!
Nya ideèr osv.

hasta la vista TT ägare !*s*

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.