|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Är inte så mycket för styling i vanliga fall men tycker den här såg helt ok ut faktiskt. Kan ju bero på att jag tycker e-46 är så mycket snyggare än e-36. Visst får alla tycka vad dom vill, blir dock inte heller förvånad över att det alltid är samma namn som kategoriskt sågar alla bilar som inte är original till 100%. sw |
|
|
Blir varken sårad kränkt eller ens upprörd över din åsikt. Jag tål att läsa dem, men du verkar tvärt om inte kunna hålla dig ifrån att klanka ned på stylade/modifierade bilar så fort du får chans. Det tycker jag är patetiskt. Man skulle ju nästan kunna tro att du jobbade på BMW och tog åt dig personligen av all hemsk styling mm. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Jens Ek, Om du läser rubriken på tråden så står det "Vem gillar en sån här E36?". Jag gillar INTE bilens utseende, och anser mig därför ha rätt att publicera min åsikt. Att du tycker det är patetiskt får stå för dig. Jag tycker snarare att du är patetisk som måste skriva ett långt inlägg och spy galla över andras åsikter. Trådens rubrik är inte "Vem tycker att Kalle Hansen har dålig smak?"....... Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag tänker inte fortsätta den här diskussionen längre, jag har redan framfört min poäng, och det får räcka. Du verkar inte veta att man inte alltid måste framföra sin åsikt till varje pris. Jag har sett dig svara på likanade sätt i minst ett tiotal trådar nu. Så jag ville bara göra dig uppmärkasam på att jag tycker din negativa inställning i den här specifika frågan inte tillför varken diskusionen eller den här hemsidan någonting. Nu vet du vad jag tycker iaf. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Kör själv med en E36 med full m-optik tycket det är väldigt stilrent, börja nog bli få sånna kvar =) Därermot tycker jag det är kul att se sånna här stylade E36:or, tyckte dessutom denna var riktigt fin! Favoriten av ombyggda E36 som blandas med E46 delar är ju HELT KLART Nickes röda Cab! Så otroligt fin, önskar bmw hade gjort den versionen =) Som sagt alla har olika årsikter och kul är väl det, bara man står för sin egen uppfattning så kan man skita i vad alla andra tycker, det är ju ändå inte dem som ska ha det! MVH |
|
| 27950:- kostar hela paketet inkl allt och visst blir man lite sugen på att styla en E36 när man ser detta.. Fan va snygg den är.. =) | |
|
Jag håller helt och hållet med Kalle och Olof i den här frågan! Jag har generellt sett väldigt svårt för styling, speciellt när det handlar om att få en bil att se ut som något den inte är. Dessutom tycker jag att det är viktigt att folk känner sig fria att vädra sina åsikter på forumet. Det viktiga är ju att man håller sig till ämnet och det har ju både Kalle och Olof gjort. Jens |
|
|
Den var ju skitball! Fast det är ju en E46? |
|
|
Inte heller jag är så mycket för styling, men denna e36a såg faktiskt helt ok ut. Lite låg framspoiler kanske, men för den som vill synas... Micke K. Länk |
|
|
Kalle Hansen" När man ger ett sånt svar som du ger framför man inte bara sin åsikt. När du säger att "Den ser förjävlig ut" då vill du ju provocera fram en reaktion och få igång en diskussion. Som Jens säger så är det samma visa i många trådar här på Forumet. Jag respekterar din åsikt även om jag i detta fallet ej håller med men man kan vara lite ödmjuk i sina svar. Ett bra svar från din sida kunde varit ex " Inte min smak" Detta hade räckt men det skulle inte fått fram de reaktionenrna kanske:) |
|
| Enda felet med bilen den skulle ha Kalles Hansens feta fälgar. | |
| Varför? E36 är ju så mycket snyggare än en E46. En E36 med Riegers Infinity paket det är snyggt! | |
|
ppeellee, Jag tar för givet att alla som läser ett forum själva förstår att det man skriver är en åsikt/uppfattning och inte någon exakt sanning, speciellt i en sådan här tråd där åsikter uppenbarligen efterfrågas (annars förstår jag inte syftet med tråden). Sen kan jag väl hålla med dig om att man kan försöka vara ödmjuk när man uttrycker sig, vilket jag kanske inte alltid är så bra på ;) BMW Berra, Jag tror att bilen ifråga hade sett ännu fulare ut oavsett om den haft mina 15" sommarfälgar eller mina (sålda) 17" M5-fälgar. Breytonfälgarna var nämligen det enda som var snyggt på den. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
M femman Ja smaken är ju som baken. Det är väl kul att det finns folk som föredrar de äldre modellerna av Bmw istället för dom nuvarande så man har nån att sälja sina gamla Bmw till när det är dags för bilbyte........= ) sw |
|
| Wadstedt79: E39 och E46 är bara så otroligt tråkiga, tur att BMW skärpt till sig med nya E90 och E60. | |
|
Kalle Hansen skrev: "I detta fall har man skapat ett inavlat missfoster genom att hejvillt blanda designspråk" Är inte detta vad som är den officiella inställning hos BMW:s designteam numera? :-) Att Kalle och hans parhäst Olof har jag full förståelse för. Jag har även full förståelse för den utbredda kultur som finns inom bilstylingen. Bilstyling är inte någon liten bransch. Vad som är fulast en vit original E36 med grå stötfångare och de läckra navkapslarna, eller en brutalstylad variant låter jag vara osagt. Det jag tycker är vackert återfinns någonstans däremellan. Jag har ägt en E36 en gång i tiden. (Innan modellen började kännas hopplöst omodern och stylats sönder). Mitt exemplar var måttligt sänkt, hade 17" AZEV och var nedlackad. Färge var Lagungrön. En bil jag trivdes bra med och tyckte var snygg. Idag tycker jag modellen ser hopplöst omodern ut. |
|
| bjoreck: så har jag förstått dig rätt så tyckte du först att E36 var snygg men inte nu? Antingen är väl en bil snygg eller inte? En Ferrari F40 och en Lamborghini Countach är omoderna bilar men de kommer alltid vara snygga i mina ögon. Om en bil är snygg eller inte har väl inte med dess ålder att göra (om de är i fint skick) antingen gillar man designen eller inte. | |
|
Tycker den var skitsnygg ! // Jim Profit |
|
|
Glömde säga, gillar skarpt att rutbågen är svart istället för i bilens färg. // Jim Profit |
|
|
skinkan: Det ställdes en fråga riktad till alla på forumet och jag bidrog med ett svar. That's it. Du får göra precis som DU vill med din bil! Låt inte mig hindra dig, för allt i världen. Jens Ek: "Men hur man helt kategoriskt kan tycka att all styling är ful är mer än jag kan förstå". Men läs mitt inlägg ordentligt istället för att dra förhastade och dessutom felaktiga slutsatser. Varken Breyton eller Alpina är BMW Original. "Ni kanske skulle gå ihop och bilda en klubb?" Tanken har slagit mig att bilda en sida/klubb för endast Original-bilar, javisst! Precis som det finns sidor/klubbar för stylade bilar. Problemet är att det är svårt att dra gränsen för vad som är Original eller inte. Är en bil Original om den har olja från Biltema? ;) bjoerck: Kalle och jag har oftast liknande åsikter om vulgär styling, ja. Kul att du noterat detta! En vit E36 är det f ö inget fel på. Varför som bilstylare förakta grundobjektet? ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.