|
|
|
|---|---|
|
Har en 530DA sedan 2 månader tillbaka, och har råkat ut för två problem. Problem 1. Motorn är trög den har inte det där sista klippet. Om man ger lite gas så drar den iväg som den skall men om man ger fullgas händer inte mycket mer. Har haft bilen på en verkstad, inga felkoder finns. Problem 2. servotronicken slutade att fungera med påföljden att servon är trög i låga farter. Magnetventilen på styrväxeln är bytt för den satt fast, servo pumpen är bytt men servotroniken funkar ändå inte. Verkstaden säger att hastighets signalen går genom PDC-styrboxen men där försvinner designalen av någon anledning. | |
| Har någon samma problem | |
|
Länk kan säkert hjälpa dig. Mvh |
|
|
Tack skall kolla med honom mvh/CHER |
|
|
CHER: Inte kan väl verkstaden mena att signalen till servon går genom PDC-boxen? Parking Distance Control... Det måste ha blivit lite fel va, så det är DSC-boxen som menas, hoppas jag. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Patrik_N: Han sa att det var PDC-boxen, jag påtalade att det lät konstigt. Vad är DSC-boxen för något. mvh/Christofer |
|
|
DSC är antispinn och den möjligen kan jag tänka kan vara inblandad, men PDC är bara för långsökt för mig ;) Tidigare varianter av DSC har kallat ASC o ASC+T, dock med lite andra funktioner än DSC men med samma "mål". Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
stefannorr |
Kam eller vevaxelgivare ...var läste du av felmedelande...? |
|
Det var verkstaden som tog fram felmedelandet. Kan man läsa av felmedelanden på flera ställen på bilen eller undrar du vilken verkstad det var. Det var en fristående BMW verksta, ej aktoriserad. |
|
| Hej! tror det kan vara luftmasse mätaren som är trasig,brukar få bytas på alla 530 330 320 dieslar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.