|
|
|
|---|---|
|
Hej alla och tack för ett SUVERÄNT FORUM!!! I förmiddags var min E39 stendöd med det är antagligen relät till bensinpumpen som strular. Jag fann info om detta på AUTOPOWER och det var KANOON!!! Sökte lite mer och fann att BMW har haft kvalitetsproblem med de ljusgröna reläerna. Kanske är det som spökar, ska kolla i morgon när jag laddat batteriet, det tog slut av alla startförsök. Till min fråga: jag hittade länken till den fantastiskt bra listan för reläplaceringar men har hittills inte hittat en liknande för vad alla reläer används till. Är det någon som har koll på en sådan? Dessutom kan jag tillägga att det går å höra bensinpumpen klart och tydligt ifall man demonterar sittdynan bak. Den går igång några sekunder när man slår till tändningen. Kan vara ett tips till andra som får samma problem. Det är ju bra att veta ifall det är pumpen som inte går, så man inte har fel på någon givare eller nå't. Hade inte koll på detta själv så jag får hoppas att det är relät som är problem. Jobbigt om gumman blir stående någonstans för att det är ett annat fel... PS Rubriken är särskriven för att vara sökbar DS | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går säkert att speca alla reläer och placeringar, men jag har inte tid :)) Men ska ta åt mig detta och lura på det ett tag. Alla uppgifter har jag så det är inga större bekymmer förutom tiden. ///MVH Hasso Länk |
|
Naj'asså det var ingen kritik mot att det inte fanns, Hasso!!! Jag hoppas verkigen inte du uppfattade det så!?! Menade bara utifall någon har sparat en länk till en sådan lista. Jag undrar eftersom jag bytte plats på det främsta mot det näst främsta (i bagagen alltså). Ville veta vad det var jag kopplade bort helt enkelt. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Relä K425 " Relä vapenhållare öppen" låter som ett trevligt extra utrustning för att hindra bilkidnappare :)) ///MVH Hasso Länk |
Tog det inte som kritik mera som att komplettera den säkringslista som jag gjorde tidigare. Det främsta K96 är bränslepumpsreläet och det som inte fungerar nu misstänker jag näst främst är K13 bakrutevärmen. Så det var nog en helt OK "nödåtgärd" tills vidare. ///MVH Hasso Länk |
|
Hygglo! Du e' KUNG, HASSO!!! |
|
Bäst att påpeka att ovanstående bara gäller Touringmodellen, Sedan har ett "svart"avlastningsrelä som första, så där sitter bränslepump, värme bakruta som 2 och 3 istället. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.