AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
652

Vilket batteri till min 525

I går när jag hade varit i stan och handlat ca 3 mil fram och tillbaks så stängde jag av motorn men lät tändningen vara på medan varorna lastats ut från bilen fast det dumma var att helljus, fläkt och vindrutetorkarna också var på under ca 1 minut.När jag sedan skulle starta bilen igen så var den stendöd. Laddade batteriet men kunde konstatera att en cell nog är paj. Nu är min fråga om vilket ampere taal som gäller till min 525. Sitter ett 55ah batteri nu men när jag kollade på biltema så var det enligt dom bara till 3 serien som detta amperetal används. Någon som vet?

Hälsningar Jimmy
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Hej!

Till min 525 24V 1990 har jag köpt Biltemas batteri nr 90 566181 som är på 66 Ah. Det passar bra i hållaren och fungerar utmärkt. Eftersom hållaren är gjord för att kunna ta även ett ännu längre batteri tycker att du skall överväga deras 72 Ah batteri.

Mitt första Biltemabatteri hade den goda smaken att "säga upp sig" någon månad innan garantin gick ut. Det var inga problem - de bytter direkt mot ett nytt, som nu i alla fall har fungerat som det skall i två år. Vi får se hur länge det håller.

Hälsningar

ChristerG525
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Förlåt!

Ibland slinter fingrarna på tangenterna - artikelnumret skall vara 80 566181.

Hälsningar

ChristerG525
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Jag har ett mercabatteri i min 525, tro det är på 88Ah och passar pefekt...
Ok tack för svaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.