|
|
|
|---|---|
|
Jag har blivit erbjuden en 535 IA -91 21'mil servad, bes , skattad s+v-däck ( s-däck på M-fälg) Helläder farth, Ac, infällbart drag,elsp, elh, färddator, sv-såld m.m. för 20000kr av en vän. Saken är bara den att hans hast. mätare pajjade i dag, ibland visar den 0 och ibland 70 osv. Han vet inte mer och jag kan inte bedömma om det är en säkring eller om ett kretskort pajjat eller om det kanske är billigt och genomförbart att byta hela instr.brädan så att säga. Vad kommer det att kosta att fixa detta? Är det en bra deal? Nån som vet? MVH Jonny Bort med momsen på Dill Länk | |
|
Det kan vara så enkelt att kondensatorerna på kretskortet är dåliga......finns på "Gör-det-själv" delen här hur man byter. Kostar max en hundring tror jag. MVH Robban |
|
|
Det är nog SI-batterierna på kretskortet. Inget allvarligt. Finns gör-det-själv-tips om hur man lagar det här på hemsidan. Det är ett skitfel som drabbar mer eller mindre alla lite äldre BMW. Good luck! |
|
|
Som jag skrev så kan det vara kondensatorerna......sitter inga SI-batterier i din bil. Länk |
|
|
om det är kondensatorerna som är dåliga så är det inte svårt att fixa! lite lödkunskaper kan dock vara bra att ha, annars kan säkerligen ngn radio/tv handlare göra det snabbt för en billig peng... i värsta fall får du köpa nytt kretskort, kostar ca 1100 kr hos bmw... sitter det en givare på diffklumpen på e34 precis som det gör på e30? isf kan det ju vara lönt att kolla upp så att inte skyddsgummit ramlat bort och det blivit väldigt skitigt där inne... MVH Johan K |
|
|
skall förtydliga mig så man inte får påhopp :) dom e30 som mäter hastigheten elektroniskt har denna givare, övriga modeller mäter mekaniskt via vajer till växellådan MVH Johan K |
|
| på min var det en kabel vid bakaxeln som var glapp.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.