|
|
|
|---|---|
|
Läste "gör det själv" guiden där jag ska montera bort panelen under ratten: "Lossa panelen under instrumenten. Sitter med två muttrar som lossas inifrån med hjälp av handkraft." [img]Länk har försökt benda upp skiten med en skruvmejsel men det viker ju sig bara. hur ska man få bort den? hittar ingenstans att skruva | |
|
länken blev fel. ska vara Länk |
|
| Hittar du inga muttrar på insidan? Dom är runda och lättrade,du känner nog dom efter en stund om du "tafsar" lite på insidan...! | |
brattwurst |
Fenriz Lossa/tag bort pappen under ratten. sedan får du köra in pekfingret och leta tills du känner som en metallrulle med splines utanpå snurra bort den med fingret (finns två styck) går ej att använda några andra verktyg än fingertopparna. Lycka till.... |
|
Mjo jag hittade 2 muttrar på baksidan! :) Har dock ett annat problem nu. Jag är osäker på hur jag ska få bort ratten. Ska rattlåset gå i eller ska ratten va olåst? För om den är olåst snurrar den ju bara runt. Vill ju inte paja nåt :p |
|
|
Tror inte du får dän ratten med låset i. Dra först ur nyckeln för att låsa ratten så att du kan lossa muttern. Sedan låser du upp och ställer ratten i ett läge som du memorerar. (Tex. rätt fram = enkelt att komma ihåg). Så kan du skruva av muttern helt för hand, och plocka bort ratten till sist... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Glöm inte att dra ur kabeln till tutan. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
oavsett hur du ställer ratten så blir den nog alltid lite sne, har aldrig lyckats med det iaf...enklaste är att sätta dit den utan att sätta fast muttern, köra en längre sträcka rakt fram (sakta) och stanna, sen rätta ratten och kolla hur rakt det blir, justera vid behov.. rattlåset måste vara ur för att ratten skall gå att montera loss, samma sak när du skruvar dit den...annars åker låspinnen ut och håller ratten... MVH Johan K |
|
|
Har funkat bra för mig ett par gånger iaf. Men det är ju som sagt inte så svårt att rätta till om nu ratten skulle hamna någon spline fel... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| löste det själv :) tack ändå. alltid kul att va nybörjare ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.