AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.778

Bilimportören i Hässleholm- Ger han aldrig upp?!

Eller är det inte samma person som brukar figurera från Hässleholm?
Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Kan inte få fram sidan på länken....
E det gamle gode Juro som är i farten igen?!?
Kan ju vara kul och veta eftersom man själv e från stan.

Sjöberg
Oj vad förvånad jag blir :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
usch, alla dessa hässelholmsbilar man sett på blocket, sedan sätts alla andra bilar i hela sverige efter dessa prismässigt

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Heder åt skatteverket !! Det jobbas en hel del från deras sida just med bilimport enligt säker källa :))

///MVH Hasso
Länk
Märkligt att denna Skatterevisor inte har Koll på Svea Rikes lag då "God tro" inte finns längre enligt våra fina paragrafer.

Men att de rensar upp i importslödder ledet är mer än välkommet.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Saxat från BRÅs hemsida:

"Köpa bil i god tro
Lagen om godtrosförvärv ändrades 2003-07-01. Tidigare kunde en bilköpare hävda att hon eller han köpt en stulen bil i god tro och fick då behålla bilen. Sedan lagen ändrades har nu istället den ursprungliga ägaren den lagliga rätten till bilen.

I korthet innebär lagändringen att en köpare inte längre kan hävda godtrosförvärv om den ursprunglige ägaren berövats egendomen genom att någon olovligen tagit den eller tilltvingat sig den genom så kallat råntvång. I sådana situationer behöver inte heller den ursprungliga ägaren betala lösen för att få tillbaka egendomen. Ägaren får emellertid inte förhålla sig passiv utan måste kräva tillbaka egendomen inom sex månader från det att hon eller han fick eller antas ha fått kännedom om innehavet."

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
wendtan: Tom. Statens pensionsverk använder uttrycket "god tro" i en tvist jag haft med dom i år. (jag jag är pensionär :))

///MVH Hasso
Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Jag kan ju inte få fram länken, vem var det?!?

Sjöberg
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Citat från tidningen:
"Enligt honom är köparna inte misstänkta för något brott.
- Nej, privatpersoner handlar i god tro. För bilhandlarna kan effekten bli att deras beskattning förändras, men de riskerar inte åtal." (?!)
Kan inte riskera åtal? Ok, så det är alltså fullt möjligt att köra på tills Skattemyndigheten tar en och då får man skatta för det man uppskattningsvis tjänat sen en tid tillbaka och sen är det alltså bara kliva på igen - har jag uppfattat citatet rätt?

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
STEPHAN: Naturligvis får de betala straffavgift, typ 40% eller något är det om man fuskar/missar med annan skatt.

Tycker dock att fomuleringen är missvisande plus att det i detta fall handlar om organiserat skattefusk (och i vissa fall antagligen också mätarskruvningar, dåliga bilar, etc vilket väl klassas som bedrägeri).

Hur som helst, bra att de jagar på, det är ju uppenbart för många vad de sysslat med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.