AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.847

M3 vs. S4 TopGear

Sida 3 av 3
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Topgear måste ses med rätt ögon.
Jag tycker det är ett underhållande och annorlunda koncept som kompletterar den numera stora hopen av halvdåliga motorprogram. Och de är ju härligt patriotiska med Jaguar och AM(inte värre än Sverige och Volvo dock)

Motorjournalen är lite seriösare men ändå bara ett lite upp-piffat och rejsigt trafikmagasin med några självutnämnda förståsigpåare och rejsputtar. Den som skänker programmet lite extra är "docenten" De kan ju inte ens pressa bilarna ordentligt!!! MJ saknar en riktig driver som Stig, Tiff eller Stanley Dickens. Gästspelande Thed Björk spelade mest dingel och lekte med diverse fordon.

Achtung, ein zerstörer! Tauch!
Harris: Ja kallar du det där en sågning så visst :) Klart att jag är Turbo Proud fortfarande, överladdat är ju överlägset :)

Btw, så är Saaben såld.

Fast`n Loud Turbo Proud.
ic
237
icho
320i, -04
Tycker ändåinte att det är rättvist att jämföra 4wd mot rwd om man ska vara rättvis...
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Nej "the black Stig" och "the white Stig" är inte samma person. Den svarte är Perry Macarthy, se: Länk

Mvh Björn
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Tills du hittat identiteten på The White Stig vidhåller jag att det är samma person.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Blev lite nyfiken på vem de olika (?) Stig är. Men det verkar vara svårt att få svar på.Här finns ett forum som delvis diskuterar detta.

Länk

Anders
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Näedu Lövet. "the White Stig" är absolut INTE Perry Macarthy - han säger det ju själv till och med! Där är du nog ute och seglar.

Mvh Björn
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Blir mer och mer nyfiken på vem "the White Stig" är.
/A
Apropå vad någon skrev om att han (the stig) kör med mkt däckskrik så minns jag ett avsnitt när han lyckades prestera en sämre tid med Koenigsegg CC8 än Zonda c-12 och då körde han på bredden i varenda kurva med CC8an.. Det såg inte så seriöst ut tycker jag!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Att köra CC8:an med ställ är låååångt ifårn så snabbt som det skall köras!! Oseriöst som fan, måste jag minst säga!

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Var på väg att köpa nya S4;an förra sommaren, testade bilen på Mantorp Park några gånger, är ingen racerförare men jag upplevde en klar skillnad mot M3;an som har en närvarokänsla och en styrning som inte S4,an kommer i närheten av, Audin är bra på många sätt med quattro och ett tryggt väguppträdande men någon sportbil är den inte.
Kommer snart en RS4, kanske den kan spöa M3;an

//Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.