|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk /A | |
Evol-79 |
För mig låter det märkligt att S4:an är snabbare än m3:an. Borde inte M3:an vara snabbare vid bankörning? Audins vikt är ju knappast till fördel för Audin... |
|
Det är ganska känt att Audi lyckades bra med S4, många lovord över chassie och motor har hörts, dock är M3 busigare på assfalt, snö och is är en annan femma. S4 är perfekt för den som vill vara snabb varje dag på året, även när det regnar och snöar. S4 var snabbare på denna banan, M3 kan vara snabbare på en annan and so on.. Hur som helst är det imponerande, hoppas att Audi också bygger en snygg coupe nångång, gärna på A4 karossen. ps.Försök nu alla fanatiker att inte skrika rakt ut att M3 säkert inte gick som den skulle osv osv... |
|
| Var det inte Top Gear som lyckades knåpa ihop ett inslag där en Yamaha R1 fick stryk av en Porsche runt någon engelsk bana? Det är ju inget som inger förtroende för vederhäftigheten, men det är ju fullt möjligt att detta test är korrekt utfört. Emellertid är jag benägen att hålla med Evol-79, viktskillnaden borde tala emot Audin, i alla fall om underlaget är torr asfalt. | |
| I min värld: Ådin på vintern och M3 på sommaren! | |
|
Håller med Nockenwelle. Trovärdigheten för TG som ett vetenskapligt program är lika med "0". Däremot är dom bättre på att göra bilunderhållning, men det är väl deras kärnverksamhet egentligen också. |
|
|
Petri: Jag kunde inte sagt det bättre själv. För övrigt håller jag med er om TopGear, i mitt tycke är det endast ett fullt varv på Nürburgring alt. endast Nordslingan som gäller för att verkligen ta reda på vilken bil som är snabbast i alla lägen. |
|
|
Nordslingan är något av en norm då den bjuder på så otroligt varierad körning! Och på Nordslingan tycker jag M3:an vore snabbare pga viktskillnaden! För Audins hk övertag är väl inte så stort? |
|
| ...frågan är ju bara vilken kompetent förare som vågar köra 100% ett varv runt ringen. | |
|
JA det finns några få utvalda! Så tidnignarna får se sig efter dessa få individer som inte har eller vet vad hämningar är =D |
|
|
Det är tur att det finns sådana vildar!Det krävs ju att båda förarna är precis lika duktiga för att testresultatet skall bli rättvisande.När jag var tonåring så fanns det en kille i kvarteret som vi kallade Dår-Uffe, han körde trimmad moppe (Zündapp så klart) som gick í 90 när han var 13 år, oftast på bakhjulet, och "lånade" farsans Opel Commodore GSE (rätt ball Opel förresten)på lördag-kvällarna, det vid 15 års ålder. Dår-Uffe hade nog vågat ge 100% runt ringen. /A |
|
|
Han som är "Stig" heter Perry McCarthy och har kört både F1, IMSA och FIA GT och jag kan lova att han kör bättre än vad någon av er på forumet någonsin kommer att kunna göra och på identiskt underlag (torr asfalt, jag har filmen) så gick helt enkelt Audin snabbare. Det gör tydligen ont i många BMW hjärtan men det finns med all säkerhet banor där BMW går fortare. Till tröst kan sägas att S4an är tråkig att köra. "Stigs" biografi finns här: Länk //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Vilken bil körde Stig? | |
|
Han kan väl inte ha kört båda samtidigt:-) /A |
|
|
Kanske utryckte mig lite klantigt, men han körde naturligtvis båda bilarna efter varann. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Jag tyckte bilarna tävlade mot varandra, eller pratar vi om olika test? | |
|
Jo,han körde båda! Men inte samtidigt,sen har dom bara klippt ihop det. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
AHA! Så de hade klippt ihop det. Uppfattade inte det, mycket bra gjort!Var nog lite okoncentrerad när jag kollade filmen på jobbet.Hemma har jag modem, och då fattar man inget! /A |
|
|
andreas_lofgren: Är det inte två personer som är The Stig? Först var det ju "the black stig" (som "dog" när han körde av en Jagga XJS från ett hangarfartyg) och nu "the white stig". /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Tycker att S4an verkar vara en trevlig liten maskin, tycker att musikjämförelsen var väldigt underhållande! =P Gav en fin bild av dom olika personligheterna. |
|
|
Jag har hört att den där RS4 är en riktig vägsnigel: Länk :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.